Aviseringar
Rensa alla

tack gode gud att han friades


Vilket äckligt klappmongo. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Vilket äckligt klappmongo. [smile]

erbjuder dig en giftasring!!!


   
SvaraCitera

isola:

erbjuder dig en giftasring!!!

Upptagen, men det uppskattas. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Upptagen, men det uppskattas. [wink]

Du har inte lust att byta upp dig då? [wink]


   
SvaraCitera

isola:

Du har inte lust att byta upp dig då? [wink]

Oufh! Självförtroendet är det inget fel på i alla fall.

Tycker du borde slåss för mig åtminstone isåfall. Jag förväntar mig serenader utanför fönstret senare ikväll, så får vi se...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SorryBartDude:

Hur kan detta inte var ett skämt? Ska jag åtalas nästa gång jag trampar på ett litet äckeldjur och det kanske möjligtvis lider lite? Går mina skattepengar verkligen till att utreda den här skiten?

Definera "litet äckeldjur".
Det är en förjävla skillnad på att råka trampa ihjäl ett "litet äckeldjur" och att medvetet bita av huvudet på det, i syfte att döda den.
Denna 23-åring har verkligen inte alla talibaner i grottan, och jag tycker det var fullständigt korrekt att han åtalades. Synd att han inte blev dömd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Tycker du borde slåss för mig åtminstone isåfall. Jag förväntar mig serenader utanför fönstret senare ikväll, så får vi se...

PMa adress så kommer jag på en gång!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Normala människor plågar inte andra varelser, så enkelt är det.

Varför byta samtalsämne? Påstår du inte längre att man känner samma empati för allt som existerar?

Angående ditt nya inlägg så har jag ingen statistik på om det är normalt att plåga andra varelser eller inte. Tror nog de flesta medvetet har plågat nån insekt till exempel dock nån gång i sitt liv och jag anser inte att över 50 % av befolkningen utger något direkt hot mot mig eller någon annan människa.
Denna killen är annorlunda helt klar men ska vi därför åtala honom? Finns det verkligen inte värre människor som inte åtalas?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SorryBartDude:

Varför byta samtalsämne? Påstår du inte längre att man känner samma empati för allt som existerar?

Jag bytte inte samtalsämne [shake] Läs om och läs rätt, förstår inte ens hur du klarade av att misstolka det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viha:

Definera "litet äckeldjur".
Det är en förjävla skillnad på att råka trampa ihjäl ett "litet äckeldjur" och att medvetet bita av huvudet på det, i syfte att döda den.

Tex möss, skalbaggar, grodor, ödlor osv
Det är en skillnad ja men så länge det gäller ett litet äckeldjur så finns det andra saker prioritera högre när det gäller pengar eller befolkningens säkerhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Jag bytte inte samtalsämne [shake] Läs om och läs rätt, förstår inte ens hur du klarade av att misstolka det.

Du påstod indirekt att man känner samma empati för sina föräldrar, syskon, och grannar som man gör för bakterier, insekter, möss, giraffer osv.
Att du inte fattar att detta:

isola:

Normala människor plågar inte andra varelser, så enkelt är det.

inte är ett motargument får mig att ännu mer tveka på din intelligensnivå


   
SvaraCitera

Fy fan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SorryBartDude:

Tex möss, skalbaggar, grodor, ödlor osv
Det är en skillnad ja men så länge det gäller ett litet äckeldjur så finns det andra saker prioritera högre när det gäller pengar eller befolkningens säkerhet.

Så bara för att detta handlade om ett djur av liten storlek ska man inte bry sig om att ett jävla fuckwad bet huvudet av den? Det är inte normalt beteende, och han borde få psykisk vård om han inte redan får det.
Jag är helt säker på att du skulle resonera på samma sätt vad än djuret i fråga hade för storlek.

Jag misstänker att du eventuellt kan vara Sverigedemokrat, det är bara dom som tjatar hål i huvudet på andra om "prioritering av pengar".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SorryBartDude:

inte är ett motargument får mig att ännu mer tveka på din intelligensnivå

Du förstår inte för egen maskin att det är sjukt och straffbart att plåga djur? ALLA djur. Sluta dumma dig nu.

SorryBartDude:

Du påstod indirekt att man känner samma empati för sina föräldrar, syskon, och grannar som man gör för bakterier, insekter, möss, giraffer osv.

Empati som empati, ja. Slå upp empati. Återigen; friska människor plågar inte andra varelser - varken människor eller djur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viha:

Jag är helt säker på att du skulle resonera på samma sätt vad än djuret i fråga hade för storlek.

Det är inte den relativa storleken på djuren i de exemplen jag tog upp som påverkar utan djurens självmedvetenhet och intelligens.
Att en kille möjligtvis orsakar ett sånt här djurs lidande och blir åtalad på grund av det känns bara helt absurt.

Viha:

Jag misstänker att du eventuellt kan vara Sverigedemokrat, det är bara dom som tjatar hål i huvudet på andra om "prioritering av pengar".

Jag är inte Sverigedemokrat, deras åsikter är helt fel enligt mig.
Prioriteringen handlar inte huvudsakligen om pengar utan om en av de saker som styrs av pengar, nämligen människors välfärd.

isola:

Du förstår inte för egen maskin att det är sjukt och straffbart att plåga djur? ALLA djur. Sluta dumma dig nu.

isola:

Empati som empati, ja. Slå upp empati. Återigen; friska människor plågar inte andra varelser - varken människor eller djur.

ännu en gång inga motargument.
Och nej det är inte sjukt och straffbart att plåga alla djur (i din fantasivärld uppenbarligen ja, men inte i verkligheten)
Du är helt klart den som borde slå upp ordet, kanske förstår du då att bara för att man har förmågan att känna empati så känner man inte lika mycket empati för allt.
Definiera frisk? Enligt mig finns det massa friska människor som medvetet plågar djur, tex alla som dödar myggor på sommaren (och som uppenbarligen inte blir straffade för detta)


   
SvaraCitera