Aviseringar
Rensa alla

Tack så hemskt mycket för alla svar


Ämnesstartare

...................


   
Citera
Ämnesstartare

Hur ska jag förtydliga att Melanie är huvudkaraktären i novellen?


   
SvaraCitera

Förutsatt att det är DU som skrivit novellen så tycker jag att den är klart välskriven.  Tumme upp

Däremot är jag inte så där väldigt mycket för sk socialrealistiska noveller som säkerligen kan stämma in på mängder med offer. I synnerhet inte noveller där nazism, SS, Hitler och judar är inblandade. Just för att det kan stämma in på tusentals, kanske tiotusentals, kanske hundratusentals judiska offer. Och HELA NAZISMEN är en skamfläck för Europa och Tyskland att den kunde få fortgå.  Arg

Jag behöver väl inte inte tillägga att jag är OERHÖRT FIENTLIG MOT NAZISM OCH DESS SYMPATISÖRER. Till dom som levde under Hitlers välde liksom dom som sympatiserar med denna avart idag. Arg


   
SvaraCitera

Vad är du inte nöjd med? 

Det jag skulle velat se vore lite kommatecken då alla meningar inte behöver sluta med ett tvärstopp, samt lite indelningar 5-6 rader styck så att det inte ser ut som ett berg av text.

Här är ett bra exempel på vart du skulle kunnat ha ett komma:

''Plötsligt hördes höga jetmotorer ovanför taket, Estelle som har levt halva sitt liv i ett land fullt av krig förstod genast att det var ett stridsflygplan.''

Du kan även byta ut ''har levt'' mot levt då har bara låter som ett utfyllnadsord.
Det finns småsaker att haka upp sig på men sånt lär man ju mer man skriver.

Jag tänker inte lägga mig i din berättelse men du skriver fint och verkar ha bra fantasi! 🙂


   
SvaraCitera