Aviseringar
Rensa alla

Tack världen för att allt alltid går så smidigt


Ämnesstartare

Lífþrasir: De kommer inte heller att bry sig om överklagandet, har försökt flera gånger innan att försöka reda ut det här, men alltid fått en blankt nekande oavsett överklagande osv.

Fast om en högre instans skulle ge dig rätt så är de väl skyldiga att följa det beslutet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir: typ 15, och är förbjuden av andra statliga myndigheter att läsa igen dem (försörjningsstöd hjälper inte med pengar till överlevnad om man studerar, och lyckas jag fortsätta pensionen så blir jag av med den igen om jag skulle försöka ta igen poäng) har försökt få göra det innan, det är omöjligt.

liknande läge här (är registrerad på 30 hp i sommar), men jag räddades av två hyresfria månader och en liten men någorlunda betryggande skatteåterbäring som förhoppningsvis anländer om en vecka

en gång när jag var i ditt läge flyttade jag ändå av ren desperation och hade maximal tur med överseende hyresvärd, beviljad CSN m.m.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: vad förväntar ni er av ett system?

olika processer, fakturor och mediciner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Fast om en högre instans skulle ge dig rätt så är de väl skyldiga att följa det beslutet?

Så vad ska jag göra, dra det till domstol? Alldeles för dyrt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam: Du kan heller inte gå dit personligen och be om hjälp innan du fått en handläggare vilket kan ta allt från 2 veckor till 3veckor

ja, de styrs av pengar och sållar bort folk i början för att kunna hålla en bra balans. jag har varit där bostadslös, pank och gråtfärdig bara för att bli avfärdad med tomma fraser. man måste vara på dem väldigt mycket för att lyckas.

en socialtant var snäll nog att till kringgå reglerna för min skull så att jag kunde få pengar snabbare. det finns människor även i systemet, men de är sällsynta


   
SvaraCitera

Schism: men de är sällsynta

roligt med tanke på att det är deras jobb, vad är det för fucked värld vi lever i egentligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir: Vad i helvete gör man

Man dejtrapear tjejer då....


   
SvaraCitera

jag tycker att du skall kontakta dina föräldrar och be att bo hos dem samt studerar och lära dig en färdighet som ge dig lättare att få arbete som T:ex civilingenjör.

socialfobi kan bearbetats genom logiskt tänkande. jag hade socialfobi när jag var ung för att jag hade inte talfärdigheter jag kunde bara uttala viss vokaler när jag började skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LiberalWarrioe: socialfobi kan bearbetats genom logiskt tänkande. jag hade socialfobi när jag var ung för att jag hade inte talfärdigheter jag kunde bara uttala viss vokaler när jag började skolan.

Har arbetat bort den sociala fobin vid det här laget

LiberalWarrioe: jag tycker att du skall kontakta dina föräldrar och be att bo hos dem samt studerar och lära dig en färdighet som ge dig lättare att få arbete som T:ex civilingenjör.

Nej, det är ingen möjlighet.


   
SvaraCitera

Lífþrasir:

Har arbetat bort den sociala fobin vid det här laget

Nej, det är ingen möjlighet.

jag förstår inte problemet om du har arbetat bort dina problem men inte får några arbeten är en lösning att få nya färdigheter genom att studera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LiberalWarrioe: jag förstår inte problemet om du har arbetat bort dina problem men inte får några arbeten är en lösning att få nya färdigheter genom att studera

Förstår inte riktigt din meningsuppbyggnad


   
SvaraCitera

Lífþrasir:

Förstår inte riktigt din meningsuppbyggnad

först skriver du att du har socialfobi men nu skriver du att du inte har det...


   
SvaraCitera

Har du provat att ringa dem?

Jag vet folk som haft väldiga problem med att de inte registrerats på kurser, inte fått in poäng i tid etc, och som då kunnat ringa csn och berätta hur det är, varpå de ändrat sitt beslut. 

Jag vet iofs inte om det är samma sak nu, när du tagit 15 hp för lite, men det kan kanske vara värt att prova.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LiberalWarrioe: först skriver du att du har socialfobi men nu skriver du att du inte har det...

Ah, var inte så tydlig, när jag senast läste (2006) hade jag stora problem med social fobi och fuckade upp csn pga kunde inte gå på tentor etc.

Blivande_japan: Har du provat att ringa dem?

Nä, ingen lust att telefonköa i 2 timmar för att få dem att läsa upp brevet för mig istället, det är inget de kan ändra på sådär


   
SvaraCitera

Lífþrasir:

Nä, ingen lust att telefonköa i 2 timmar för att få dem att läsa upp brevet för mig istället, det är inget de kan ändra på sådär

Som sagt vet jag andra som lyckats få dem att ändra sitt beslut genom att ringa dem.


   
SvaraCitera