Aviseringar
Rensa alla

Tacksam för svar/vad ska jag köpa/raka ben


Man kan faktiskt vaxa sina ben, det fungerar bra.


   
SvaraCitera

Tycker det är småcharmigt när människor går på allt som sägs på reklamen.[smile]


   
SvaraCitera

Antal blad är ganska irrelevant, har haft rätt bra engångshyvlar med ett blad och helt fruktansvärda med fyra blad. That said måste jag säga att den bästa hyvel jag haft faktiskt är en "snobbhyvel", en gilette fusion power. Om du vill ha billiga hyvlar är de gula engångshyvlarna med ett blad som säljs på bl.a. clas ohlsson rätt bra och snorbilliga.

Bra raklödder skulle jag dock verkligen rekommendera. Det går fortare, mindre risk att man skär sig, och det känns generellt mycket skönare efteråt. Eldorados är bättre än att löddra tvål, men det är lätt värt 30 spänn för någon bättre då en burk håller lääänge.

Och använd någon form av sprit efteråt, vet inte om det finns rakvatten som inte luktar gubbe men apoteket har någon slags efterbehandling som jag tror är neutral i lukten.


   
SvaraCitera

tjifa:

okej, behöver man raklödder?

ja

Stringburka:

men apoteket har någon slags efterbehandling som jag tror är neutral i lukten.

inte RFSUS, den stinker [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste man ha raklödder då?


   
SvaraCitera

isola:

inte RFSUS, den stinker [cry]

ok, inte testat.

tjifa:

Måste man ha raklödder då?

Måste och måste - du kan givetvis köra utan, eller med tvål som du skummar upp, men det tenderar att bli mycket mer småsår och mer röda prickar, i alla fall är min erfarenhet sådan.


   
SvaraCitera

Eller så skippar man det.

MVH


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjifa:

Okej, så du har aldrig sagt något förutom nu?
Men hur visste du vad du skulle köpa ?
Funderar på att också köra den stilen 🙂

nej, min mor bör väll förstå att jag inte vill gå runt och vara hårig som en kille och speciellt när jag har en kille.

föratt jag testade sådann värdelös 2blads engångshyvel en gång
och även fast jag stog och rakade i en timme tex
så var det endå stubb och då köpte jag en venus embrace och
det är babylent hela dagen tills dagen efter.
sedan gör det inte ens ont att raka bort stubb(på fittan) som det gör med andra rakhyvlar.


   
SvaraCitera

Du behöver en rakhyvel, och raklödder är att föredra. Vad du köper för rakhyvel är inte jätteviktigt, mest ekonomiskt är väl att börja med vanliga engångsrakhyvlar. Om du tänker raka benen så behöver du göra det rätt ofta (varannan/varje dag, kanske) för att slippa stubb. Orkar du inte det så är det nog vettigare att antingen låta bli eller ta bort håret på något annat sätt.

Du behöver inte på något vis ta upp med dina föräldrar att du rakar benen om du inte nödvändigtvis vill. Enda rimliga anledningen till att faktiskt göra det är väl kanske för att be dem se till att köpa raklödder/rakhyvlar med jämna mellanrum. Det är inte någon stor grej, direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill säga tack för alla svar !
Men nu har jag fixat det 🙂
Pratade med min mamma och hon sa att det var inga problem om jag ville det, så hon skulle hjälpa mig, men jag fick samla lite mod, men nu är jag näjd att ha berättat det[bigsmile] sommaren räddad x)
Haha, sköjja[crazy]
TACK ännu en gång, men ni får gärna komma med fler TIPS[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag själv använder mig av hårborttagningscreme, fungerar mycket bra. snabbt & enkelt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebabparty:

Jag själv använder mig av hårborttagningscreme, fungerar mycket bra. snabbt & enkelt

Vaddå?
försvinner håret bara då eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjifa:

Vaddå?
försvinner håret bara då eller?

Det "bränner" bort håren, så det tar längre tid för det att växa ut igen än vad det gör när man rakar sig.


   
SvaraCitera