Aviseringar
Rensa alla

Tält inför festivalsäsongen: finnes?


Ämnesstartare

Macktorsken:

Vill du ha det?

är det ett hyffsat fräscht och helt tält, så ja! såklart jag kan ta det?

Stringburka:

Spela roll? Om ett tält håller eller inte på en festival hänger ju mer på vad för sorts folk som är där än vad du har för tält.

Stringburka:

Köp ett pissbilligt tält så verkar du fattig.

men åhh! jag vill ha ett nice tält, såklart jag inte går till naturkompaniet och lägger tusenlappar på det, men det ska hålla för regn, helst vara mer än en pressening till botten så det inte kommer in vatten automatiskt när det regnar, jag vill ha så det andas, fuktig luft kommer ut.

alla påpekar: " då var du nog inte tillräckligt full så som man ska va på festival", "det är väl skitsamma på festival, sen slänger man det ju iallafall" ..
ja, om jag tyckte samma hade jag väl antaligen inte skapat tråden. jag vill använda mitt tält fler festivaler/ jag är ingen tokig person som hoppar/ springer in/ ramlar/ sparkar/trampar sönder saker på fyllan. det var ju bara att se till vad jag själv gjorde när jag ville se om jag kunde hitta något najs på en festival förra året, jag gick runt till några tält och kände på om jag kunde öppna dem, de med hänglås kunde jag inte öpnna - därför sket jag i dem, senare hittade jag "öppna" tält, men de var tomma på saker/ saker man vil ha/ kan tänka sig släpa etc etc.


   
SvaraCitera

lovepayyouback:

jag vill använda mitt tält fler festivaler

Hoppas inte på för mycket, oavsett hur mycket pengar du lägger.

lovepayyouback:

jag är ingen tokig person som hoppar/ springer in/ ramlar/ sparkar/trampar sönder saker på fyllan.

Nej, men på en medelstor festival har du åtminstone ett par hundra personer som gör just det - och de kan säkerligen röra sig i närheten av ditt tält.

lovepayyouback:

det var ju bara att se till vad jag själv gjorde när jag ville se om jag kunde hitta något najs på en festival förra året, jag gick runt till några tält och kände på om jag kunde öppna dem, de med hänglås kunde jag inte öpnna - därför sket jag i dem, senare hittade jag "öppna" tält, men de var tomma på saker/ saker man vil ha/ kan tänka sig släpa etc etc.

Usch, äckligt beteende. Sno grejer på festival är så sjukt lågt att det finns inte. Hoppas ditt tält brinner ner.


   
SvaraCitera

Klart man vill ha ett nice tält!
Men inte för att inbrottssäkerheten, för det går att rycka sönder dragkedjan med handkraft. Utan för att man vill ha ett stort!
Kolla på randomställen bara.
Vi köpte vårt på en friluftshandel för 1000 pix (skulle kostat 2000, men var utställningsexemplaret osv) Hur bra som helst, 9 meter långt och 185 i höjd.


   
SvaraCitera

lovepayyouback:

är det ett hyffsat fräscht och helt tält, så ja! såklart jag kan ta det?

lovepayyouback:

är det ett hyffsat fräscht och helt tält, så ja! såklart jag kan ta det?

Haha vart bor du? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Nej, men på en medelstor festival har du åtminstone ett par hundra personer som gör just det - och de kan säkerligen röra sig i närheten av ditt tält.

nej det tror jag verkligen inte![cool]

[rolleyes]

Stringburka:

Usch, äckligt beteende. Sno grejer på festival är så sjukt lågt att det finns inte. Hoppas ditt tält brinner ner.

jag gick på upptäcktsfärd, och av dina inlägg i andra forum/trådar att döma brukar du göra samma sak. det låg övergivna stolar vid vägkanten, vi behövde ha en stol, då tog vi den. sen tog någon annan den stolen osv. saker vandrar. det fanns övergivna tält, deras kompisar sa att personerna hade dragit en kväll för tidigt. det fanns oöppnade typ chokladaskar med såntdär papper runt. en i mitt camp tog den och vi tänkte väl att det ändå inte va så äckligt. sånna saker. förihelvete, alla måste slänga ur sig sånt där onödigt!!!! hoppas ditt tält brinner ner då.

nödvändigt? jag fattar nog lika bra att du inte gillar vad jag sa utan det där sista? [mad][cool]


   
SvaraCitera

lovepayyouback:

därför sket jag i dem, senare hittade jag "öppna" tält, men de var tomma på saker/ saker man vil ha/ kan tänka sig släpa etc etc.

Dra hell, seriöst.


   
SvaraCitera

lovepayyouback:

jag gick på upptäcktsfärd, och av dina inlägg i andra forum/trådar att döma brukar du göra samma sak.

Inte i privatpersoners hus/tält/dylikt.


   
SvaraCitera

lovepayyouback:

jag är ingen tokig person som hoppar/ springer in/ ramlar/ sparkar/trampar sönder saker på fyllan.

Du har inte tänkt tanken att andra kan vara det? Men då är det bara karma för alla saker du snott isf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du har inte tänkt tanken att andra kan vara det? Men då är det bara karma för alla saker du snott isf.

jag tog saker som låg slängda eller övergivna


   
SvaraCitera

lovepayyouback:

jag tog saker som låg slängda eller övergivna

[smile]

lovepayyouback:

jag gick runt till några tält och kände på om jag kunde öppna dem, de med hänglås kunde jag inte öpnna - därför sket jag i dem, senare hittade jag "öppna" tält, men de var tomma på saker/ saker man vil ha/ kan tänka sig släpa etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

jag "öppna" tält, men de var tomma på saker/ saker man vil ha/ kan tänka sig släpa etc

vad är det du inte förstår? jag öppnade inga tält, tog saker som låg slängda eller övergivna. det fanns inga saker av intresse i de andra tälten.


   
SvaraCitera

lovepayyouback:

vad är det du inte förstår? jag öppnade inga tält, tog saker som låg slängda eller övergivna. det fanns inga saker av intresse i de andra tälten.

Du öppnade ju inga tält sa du ju?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du öppnade ju inga tält sa du ju?

de var öppna till den graden att man såg vad som fanns, övergivna tält.


   
SvaraCitera