Aviseringar
Rensa alla

Tänder efter tandställning


Ämnesstartare

Kom på att jag ej visat hur fina mina tänder blivit efter att jag haft tandställning. Så tänkte att jag skulle skapa en tråd där vi som haft tandställning kan visa före- och efterbilder. Hade tandställningen i ungefär 4 år... 

De har dragit 4 tänder, hade en som växte typ under tungan. Hade jättetrångt, innan jag hade räls så hade jag en sådan som man sov med som är runt skallen i ett par år, det fungerade dock inte. Min ena framtand växte framför själva tandraden, så på vissa bilder så ser det ut som att jag bara har en tand.. Det var riktigt hemskt. Hade också nästan en halv centimeter överbett, så hade sådana gummisnoddar i 1 år.

Före:
207322_7566209708_5476_n.jpg

Efter:
bild(19).JPG
Orkar ej vrida på den.


   
Citera
Ämnesstartare

bild(20).JPG

Tappade ståltråden på övre tandraden, så de är ej spikraka, har ej råd att betala för en ny ståltråd..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De har dragit 4 tänder, hade en som växte typ under tungan. Hade jättetrångt, innan jag hade räls så hade jag en sådan som man sov med som är runt skallen i ett par år, det fungerade dock inte. Min ena framtand växte framför själva tandraden, så på vissa bilder så ser det ut som att jag bara har en tand.. Det var riktigt hemskt. Hade också nästan en halv centimeter överbett, så hade sådana gummisnoddar i 1 år. 


   
SvaraCitera

Åh, hade velat ha tandställning 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blev superfint.

Jag borde ha skaffat tandställning någon gång, mina tänder är rätt fuckade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd: Blev superfint.

Taack!


   
SvaraCitera
Draug

Ser fint ut. Hade också tandställning en gång i tiden. Brutal procedur att genomlida men värt slutresultatet. Synd bara att jag fördärvat tandköttet med tobak i efterhand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick ej ha tandställning, tandläkarna bedömde inte min tandsituation lika allvarlig som typ jag o mina föräldrar gjorde. Nu hade de nog bedömt situationen allvarlig dock, men är för sent för ställning... Ledsen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Fick ej ha tandställning, tandläkarna bedömde inte min tandsituation lika allvarlig som typ jag o mina föräldrar gjorde. Nu hade de nog bedömt situationen allvarlig dock, men är för sent för ställning... Ledsen 

man kan ju ha som vuxen också men får då betala för den själv. kanske inte funkar för alla problem dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade också tandställning innan. blev sjukt nöjd av resultatet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"tyvärr" har jag raka tänder utan något över- eller underbett (eller ja lite överbett har väl alla) så jag fick ingen tandställning trots att jag bad om det flera ggr som liten pga verkade så häftigt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: betala

just dääää, fatta hur mkt d kostar lrrr. har inte ens råd till en undersökning. bra att man får en gratis undersökning vartannat år lr vad det är, ett par år fram åtminstone? tror dt gäller tills man e 25 lr gt sånt? aja   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lr det är nog olika i olika kommuner, län lr så förresten. i gbg har ju ungdomarna gratis tandvård längre?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

just dääää, fatta hur mkt d kostar lrrr. har inte ens råd till en undersökning. bra att man får en gratis undersökning vartannat år lr vad det är, ett par år fram åtminstone? tror dt gäller tills man e 25 lr gt sånt? aja   

om du får gratis vartannat år får du ju gratis annars också. beställ tid ba. i mitt landsting är det 19 uhu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

om du får gratis vartannat år får du ju gratis annars också. beställ tid ba. i mitt landsting är det 19 uhu.

va? nejnej. Menade detta:  http://tinyurl.com/lu25km6  

en undersökning kostar typ 600 spänn så har råd till en gratis vartannat år. aa här är dt också 19 som gäller. 


   
SvaraCitera