Aviseringar
Rensa alla

Tänder efter tandställning


Ämnesstartare

S3ON:

va? nejnej. Menade detta:  http://tinyurl.com/lu25km6  

en undersökning kostar typ 600 spänn så har råd till en gratis vartannat år. aa här är dt också 19 som gäller. 

 men man kan ju inte ha det innestående


   
SvaraCitera

isola:

 men man kan ju inte ha det innestående

Två år får man spara den tror jag!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: men man kan ju inte ha det innestående

"Det går att spara bidraget från ett år till ett annat och använda två bidrag under ett år, samtidigt eller vid två olika tillfällen. Men du kan aldrig ha mer än två bidrag samtidigt."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tigerdrottningen:

Två år får man spara den tror jag!

kan man? beror inte det på landsting?


   
SvaraCitera
penja

har nog inga bilder på innan jag hade tandställning..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

kan man? beror inte det på landsting?

Hade det hetat allmänt tandvårdbidrag om det inte var allmänt? 


   
SvaraCitera

isola:

kan man? beror inte det på landsting?

Det S3ON länkade gäller för alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Hade det hetat allmänt tandvårdbidrag om det inte var allmänt? 

Jo men hur varje landsting har för regler för hur länge man kan behålla det. Det verkar knas att alla kan få en undersökning gratis vartannat år upptill 28.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Fick ej ha tandställning, tandläkarna bedömde inte min tandsituation lika allvarlig som typ jag o mina föräldrar gjorde. Nu hade de nog bedömt situationen allvarlig dock, men är för sent för ställning... Ledsen

Min moder gick direkt till landstingschefen och skällde ut hen ordentligt, sedan fick jag tandställning. Krävs att man blir lite arrrggg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Min moder gick direkt till landstingschefen och skällde ut hen ordentligt, sedan fick jag tandställning. Krävs att man blir lite arrrggg.

Är inte dina mor läkare? Det har sina fördelar i sådana sammanhang i guess Glad 

isola: Det verkar knas att alla kan få en undersökning gratis vartannat år upptill 28.

Tkr alla borde få fri tandvård hela livet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Är inte dina mor läkare? Det har sina fördelar i sådana sammanhang i guess Glad

Ne, arkitekt typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Ne, arkitekt typ.

det är väl en skyddad yrkestitel så man måste väl ha gått en arkitektutbildning för det?

S3ON:

Tkr alla borde få fri tandvård hela livet. 

`mjo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller nä skyddade titlar kanske bara finns inom vården iof


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: det är väl en skyddad yrkestitel så man måste väl ha gått en arkitektutbildning för det?

Hon har utbildning för det, ja, har förut jobbat med att rita hus o.s.v. men gör inte det just nu, därav "typ". Men jobbar inom ungefär samma område.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

det är väl en skyddad yrkestitel så man måste väl ha gått en arkitektutbildning för det?

`mjo

Nä, inte i sverige. 


   
SvaraCitera