Aviseringar
Rensa alla

Tänk positivt förfan!:D


Ämnesstartare

[y]Väljer du alltför ofta att fokusera på det som är negativt i ditt liv? Vet du ens varför du gör det?
Prova att göra tvärtom. Tänk på det som är positivt. Skriv ner allt positivt som har hänt, varje dag. Och jodå, det finns! Du kommer märka av resultaten av positivt tänkande. Fråga bara en som vet[y]

Jag tycker det är så tråkigt att många människor tänker på det som är dåligt och bara klagar. Det är precis som att de tycker att det är roligt! Nej jag förstår verkligen inte..

Vad är lycka för dig? Är du lycklig? Om du svarar nej, varför inte? Vet du varför du inte är lycklig? Är lycka ett val?

Enligt mig är lycka ett val. Man väljer att vara lycklig, man blir det inte automatiskt. Tänk positivt hela tiden och så småningom kommer det bli så att du naturligt är en positiv människa. Du kommer inte ens behöva anstränga dig längre!

Ja jag är optimistisk, och det tycke rjag att du också ska vara


   
Citera
Ämnesstartare

Wohooo! Låtsas att allt är bra! Låtsas att du har pengar! Låtsas att du slipper arbete! Låtsas att du har makt över ditt liv! Osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Låtsas att du har makt över ditt liv

Jag har makt över mitt eget liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonyyym:

Jag har makt över mitt eget liv.

Riiiight. Kan du flyga också kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonyyym:

Väljer du alltför ofta att fokusera på det som är negativt i ditt liv?

För det finns inget annat att fokusera på kanske ;/


   
SvaraCitera

Om man är olycklig o ens liv är en enda lång pina behöver man minst av allt ngn som försöker tvinga en att tänka positivt.

"Nej, ngn dödade o våldtog precis hela min familj"
"Sluta böla! Tänk positivt, din smutsfitta!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fån [zzz]
Sett någon jävla youtubevideo eller gått med i något fånigt forum? Kanske efter att tjejen dumpat dig och allt kändes förjävligt...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag försöker alltid tänka positivt.
Vi snackar om motstånd och drivkraft. Jag försöker bli stark, någon annan drar ned mig i skiten och jag sitter där igen.

lul. Såg föreställningen befriad där de högg av händer, klippte av tungor, krossade fötter, gav elchockar och förklarade att livet är meningslöst.

Efter det gick jag ut i kylan och hoppades på att bli förlamad, vilket inte var det bästa alternativet kom jag på när mina vänner klädde på mig.
Jag skulle spela för min mamma en timma senare.

*Nu ler vi*

[bigsmile]
PEPP PÅ LIVET


   
SvaraCitera

Man ska fan vara glad när man känner sig glad o ledsen när man känner sig ledsen.[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Riiiight. Kan du flyga också kanske?

Nej, men jag kan en jävla massa annat! Nu fokuserar du på det negativa igen. Jag kan inte flyga, nej, men varför ska jag tänka på det som jag INTE kan? Det tänker jag inte ägna energi åt att göra.

Bolly:

För det finns inget annat att fokusera på kanske ;/

Då får man se till att SKAPA något annat att fokusera på. Är du frisk? Va glad för det isf! Läs en bra bok om hur man bygger upp sin självkänsla (om man har dålig självkänsla vs)

Stål:

Om man är olycklig o ens liv är en enda lång pina behöver man minst av allt ngn som försöker tvinga en att tänka positivt.

Det gäller att tvinga sig själv. Jag gör det, och det funkar. Någon dans på rosor är det inte, men än sen?

Ens liv är bara en pina om man själv tillåter det.

[y]

agitation:

PEPP PÅ LIVET

Myksa:

Fån

Det är du som är fånig. Det är så jävla fånigt att överlämna om någon annan (eller något vad vet jag) att bestämma hur man ska må. DET är fånigt.

Myksa:

Sett någon jävla youtubevideo eller gått med i något fånigt forum

kanske de kanske. En blogg o mdet här har jag också, läs den vettja[y]

Myksa:

Kanske efter att tjejen dumpat dig och allt kändes förjävligt...?

Det är klart att man inte är på topp då, men det hjälper inte ett dugg att tycka synd om sig själv.

Stål:

Man ska fan vara glad när man känner sig glad o ledsen när man känner sig ledsen.

Man väljer själv hur man ska känna sig, iaf i viss mån. Säg såhär "jag är ledsen nu för att jag VÄLJER att vara det." Du tror kanske inte att man väljer NÅNTING, men jag tror att man väljer ALLTING. Man väljer inte det som händer, men man väljer hur man ska förhålla sig till det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonyyym:

Nej, men jag kan en jävla massa annat! Nu fokuserar du på det negativa igen. Jag kan inte flyga, nej, men varför ska jag tänka på det som jag INTE kan? Det tänker jag inte ägna energi åt att göra.

Jävla hippie.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonyyym:

Det är du som är fånig. Det är så jävla fånigt att överlämna om någon annan (eller något vad vet jag) att bestämma hur man ska må. DET är fånigt.

Visste inte att jag kallade dig fån. Sist jag tittade hade jag och myksa olika namn. Men okej.

Myksa:

Fån

Lätt att välja. Jag kämpar med att välja rätt men hamnar längst ned i alla fall. Hur kommer det sig, tror du?


   
SvaraCitera

Anonyyym:

Ens liv är bara en pina om man själv tillåter det.

Säg det till indiska barnprostituerade som suger gubbkuk 16 timmar om dagen o lever under svältgränsen. Man kan bara i viss utsträckning styra sitt känsloliv. Tyvärr.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonyyym:

Då får man se till att SKAPA något annat att fokusera på. Är du frisk? Va glad för det isf! Läs en bra bok om hur man bygger upp sin självkänsla (om man har dålig självkänsla vs)

Vad vet du egentligen, vad har du varit med om som gjort dig så säker på din sak? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Jävla hippie.

Tack, tror jag.


   
SvaraCitera