Aviseringar
Rensa alla

Tänker du på att bilda familj?


Ämnesstartare

en familj med en älskvärd far som sitter i sin läder fåtölj med en pipa i käften en hemmafru som bakar ljuvliga kakor och 2 små barn som springer i trädgår'n Tumme upp


   
SvaraCitera
time
 time

Jag har längtat från och till under vissa perioder ända sedan jag blev könsmogen, tycker jag. Men jag är inte redo för det än på långa vägar. Tänker inte överväga det seriöst förrän jag är i ett förhållande som jag tror kan fungera föräldramässigt även vid en eventuell separation + vill vara helt färdigutbildad.


   
SvaraCitera

ja.


   
SvaraCitera

time:
Jag har längtat från och till under vissa perioder ända sedan jag blev könsmogen, tycker jag. Men jag är inte redo för det än på långa vägar. Tänker inte överväga det seriöst förrän jag är i ett förhållande som jag tror kan fungera föräldramässigt även vid en eventuell separation + vill vara helt färdigutbildad.

finns inte en vettig människa i världen, oavsett ålder, som betraktar sig som helt och definitivt färdigutbildad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

21 och jepp tänker på det ibland typ 


   
SvaraCitera
time
 time

player one:

finns inte en vettig människa i världen, oavsett ålder, som betraktar sig som helt och definitivt färdigutbildad.

Jag menade nog universitetsexamen - praktiskt, inte filosofiskt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nix har inte tänkt på det så mkt då barn för mig är så ointressant det kan bli.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill inte ha barn. Är evolutionärt missanpassad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har väl tänkt på det ja, men jag ser inte fram emot någon graviditet, alls. Jag är svinrädd och jag är inte ens där än. Tvivlar på att min kropp skulle klara ett foster i magen i nio månader. Men man vet aldrig, med rätt människa om några år kanske..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, visst. Det har jag funderat mycket på. Och det är något jag vill. Men då livet i princip stått stilla i fler år, har det liksom inte blivit så mycket av det. Gifta mig vill jag dock inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker mig att jag ska gifta mig och skaffa barn, men bilda familj vetifan.


   
SvaraCitera
Paseo

tänker på detta ofta

enda anledningen till att jag inte redan har barn är pga; vill ha vart tillsammans med bf i ett par år först, plus ha en stadig ekonomi och bo någonstans där jag trivs. just nu är jag verkligen inte fast varken i ekonomin eller var jag bor. så det skulle inte gå.

men hade jag haft dessa förutsättningar nu hade jag förmodligen suttit med ett barn i famnen nu

har längtat efter barn typ sen så länge jag kan minnas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aldrig velat det, brukar säga kanske om någon frågar för att inte verka knäpp, men det är jag 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tanken finns inte i min värld än. Det tar nog ett stycke tid och ett stycke underbar människa för att den ens ska förtjäna en fundering.

 


   
SvaraCitera

time:

Jag menade nog universitetsexamen - praktiskt, inte filosofiskt. 

vettefan om jag känner en enda person som siktar på en enda examen. eller jo, känner nog en, men det är mer ett antagande, förmodligen nöjer han sig inte med en konstnärlig kandidatexamen.


   
SvaraCitera