Aviseringar
Rensa alla

Tänker för mycket!


Ämnesstartare

Tja! 

Jag tänker EXTREMT för mycket! Har hör det från många och vet det själv. Typ innan jag ska säga ngt så provar jag att säga det på olika sätt i huvudet. Och tänker nästan alltid ut vad jag ska säga innan jag säger något. Och om någon beter sig lite konstigt så ställer jag mig själv frågor som, Är hon sur? På mig? Vad har jag gjort? Borde jag bli sur på henne? Jag kanske inte borde bry mig. Och tillslut så blir jag bara ledsen o så kanske det inte ens är något! Och även om jag ska träffa någon så stoppar jag mig själv med en massa tankar om vad som kan gå fel! Så... Min fråga är om det finns något som man kan göra åt det så att man inte tänker så mkt hela tiden! 


   
Citera

Att vara analytisk kan vara bra, kväv inte egenskapen helt

Har dock inget tips, skulle själv kunna behöva tänka lite mer innan jag gör ibland 


   
SvaraCitera

De bevisar ju att man är intelligent och lägger intearrow-10x10.png ut onödiga grodor ur munnen .

Bra ordspråk ' Tänk först  fråga sen . Motivera ditt omdöme efter andra intearrow-10x10.png bara ifrån dig själv ,hm känner du mkt press ,blir du orolig lätt ? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron: blir du orolig lätt ?

Jag blir orolig otroligt lätt ;I Fast har vart mkt nu så men kan börja gråta för ingenting ibland ;I 


   
SvaraCitera

lisa20088:

Jag blir orolig otroligt lätt ;I Fast har vart mkt nu så men kan börja gråta för ingenting ibland ;I 

Då är det som är problemet då tänker man helt automatiskt mera , jag är så ibland också mer extremt analytisk ja mer åt det  objektiva hållet som är en väldigt bra egenskap   att ha ^^ 


   
SvaraCitera

Tänker också för mycket, alldeles för mycket. Brukar ofta tänka om andra tänker lika mycket. Har svårt att tro det (dumt jag vet för hur ska jag veta?) men tänker sjukt mycket om exakt allt, hela tiden. Brukar också tänka för mycket innan svar, man vill ju vara lite snabb och äkta. Tänker man igenom allt blir det kanske inte lika äkta.


   
SvaraCitera

Jag är likadan. Tänker ut scenarion i förväg hela tiden och om jag kommer fram till att det blir för jobbigt 300 led senare så låter jag bli att göra vad det nu var jag tänkte göra, även om det är nåt jag verkligen vill göra.
Och ibland tänker jag ut i förväg att nåt ska gå till på ett visst sätt och om det inte gör det blir jag förvirrad, för det var ju inte så det "skulle" gå till.

Problemet är ju att jag tänker ut i förväg vad andra ska svara när jag säger nåt, men det kan ju inte jag veta liksom...
Vet inte riktigt hur man kan sluta tänka så mycket. Det förstör verkligen.


   
SvaraCitera
Draug

tänker också alldeles för mycket och överanalyserar. När jag ska göra något tänker jag alltid igenom vilka konsekvenser den handlingen kan få. jag Jämför det negativa som kan ske med det positiva.  Frågar mig själv i tanken om det är värt att genomlida det negativa för att nå det positiva. Blir mycket tankeverksamhet för rätt simpla grejer. Man blir jävligt trött för att hjärnan går så mycket på högvarv. Har svårt att varva ner tankeverksamheten många gånger speciellt när jag ska sova. Blir lätt att man börjar grubbla på skitsaker som inte leder någonvart.  Skulle också vilja tänka mindre, men har inga bra lösningar på det problemet. Vad jag vet finns det inte så mycket man kan göra heller, det enda är väll att lära sig hantera det på ett någorlunda hälsosamt sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug: Man blir jävligt trött för att hjärnan går så mycket på högvarv.

Ah blir så jäkla trött utav det! Men det kanske bara är en bra sak att vi liksom... Kan tänka oss för och vet att dåliga saker kan hända ;O


   
SvaraCitera
Draug

jo visst är det bra såsätt. Man måste lära sig att tänka steget längre bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:
jo visst är det bra såsätt. Man måste lära sig att tänka steget längre bara

sant ;IFrågan är bara hur? ;o


   
SvaraCitera

inte för mycket utan på fel saker 


   
SvaraCitera
Draug

lisa20088: sant ;IFrågan är bara hur? ;o

ja exakt hur gör man, kommer inte över den tröskeln liksom :S tankeverksamhet är fan svårt att kontrollera för det är ju så satans mycket som styr det där.


   
SvaraCitera

chilla med tänkandet. i 90 sekunder.


   
SvaraCitera