Aviseringar
Rensa alla

Tänker mer på andra än vad jag tänker på mig själv...


Ämnesstartare

Har ett problem som jag blivit less på den senaste tiden...
Nämligen att jag tänker mer på andra personer mer än mig själv.
T.ex, min bror är 13 snart och går i 6an.
När han var mindre så tittade jag på en massa filmer, och han ville gärna titta också, så visst fick han det.

De var dans filmer... t.ex; Step Up, You got served, osv...

Det har alltid varit min "dröm", att dansa Street Dance eller något dylikt. Men jag har aldrig vågat börja.

Så när min bror växte upp och blev äldre, så blev han också väldigt intresserad av dans, så jag sa att han skulle börja, och att inte göra samma misstag som jag...
Så jag pushade och stötta honom, och idag har han dansat i ca 1,5 år och är väldigt duktig.

Men fortfarande, sitter jag här bakom datorn själv och och försöker se till att han har de bra och att han inte låter nåt stå i vägen för honom.
__________________

Sen har jag en till bror som är äldre (17). Jag har alltid försökt se till att han gjorde rätt osv...
Har alltid stöttat han med pengar när han behövde och stöd när han behövde det...

Mamma och Pappa är skilda sen långt tillbaka, och jag har inge problem med det, dom kommer bra överens osv osv..

Så min "fråga" är:
Är de fel att tänka på andra mer än vad man tänker på sig själv?

Och vad tycker du/ni jag borde göra?

/ Christopher


   
Citera

Det är fint av dig, men om du känner att du börjar bli less är det verkligen dags att du börjar tänka på dig själv också. Människor uppskattar att man bryr sig om dem, men man får inte gå över gränsen och äventyra sitt eget välmående.

Vill du dansa street dance, så gör det. Om du börjar dansa kommer säkert din bror att stötta dig också? Att gå med i någonting där folk har liknande intresse är dessutom ett jättebra sätt att träffa massor med nya människor. Du måste våga börja ta för dig någonstans, och det kan ta ett tag innan blyghet/ångest/nervositet över att göra nya saker släpper, men när det väl gör det kommer du få så mycket tillbaka i livet. Ju tidigare man lär sig detta, desto mer hinner man få tillbaka i form av vänskap, kärlek, upplevelser och vad som nu faller dig in.

Sedan vet jag lite hur det känns att vilja ta ansvar för andra. Min mamma och pappa kommer inte bra överens och det är inget jag har problem att hantera idag som 20-åring, men när jag var mindre ville jag alltid vara den som medlade mellan dem; försökte se till att den andra inte var ledsen, arg, besviken osv. Det går liksom inte att ta sådant ansvar för andra i längden, utan man måste börja tänka på sig själv också. Gör det!


   
SvaraCitera

Cheo:

Men fortfarande, sitter jag här bakom datorn själv och och försöker se till att han har de bra och att han inte låter nåt stå i vägen för honom

det känns mer som att du skyller på honom för att du inte börjat ist för hjälper hnm


   
SvaraCitera

Men skärp dig.
Börja dansa och sluta hitta på undanflykter.
Det är inte för sent alls.


   
SvaraCitera

Klart du ska börja dansa om det är din dröm. Finns ju inget reellt som hindrar dig.


   
SvaraCitera

Cheo:

Är de fel att tänka på andra mer än vad man tänker på sig själv?

Bara om du själv tycker det. Jag tycker personligen att det är en bra egenskap, men du måste och se till att omge dig med andra som bryr sig om dig, om du nu inte gör det själv.

Tycker du verkar vara en omtänksam bror och en väldigt bra person, men i slutändan kan du inte leva ditt liv genom andra, du måste ta tag i ditt eget liv med!

Vill du bli professionell dansare är det för sent för dig nu (om du inte tränar sjukt mycket), men det finns inget som hindrar att du har det som hobby, streetdance är askul och bra motion.

Cheo:

Och vad tycker du/ni jag borde göra?

Ta reda på en studio som har kurser som passar dig och ring IDAG. Inte imorgon eller nästa år, IDAG. Och fortsätt bry dig om dina bröder och andra, vill typ ge dig en stor kram för du verkar vara en så bra kille [y]


   
SvaraCitera

tänka på sig själv? vad är det


   
SvaraCitera

Cheo:

Har ett problem som jag blivit less på den senaste tiden...

För att kunna hjälpa andra så måste du börja hjälpa dig själv. Du kan inte ge någonting som du inte har. Hur ska du kunna hjälpa andra?


   
SvaraCitera