Aviseringar
Rensa alla

Tänker ni försöka skydda er från att få svininfluensan?


Ämnesstartare

Det vill säga, använda munskydd, undvika folkmassor m.m?

Så här kommer det nog att se ut i Japan, som det brukar göra när det går influensor där:
Image


   
Citera

Munskydd funkar ju inte >.>
Orkar typ inte bry mig, chansen att dö är väl ungefär som att bli påkörd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I japan har man munskydd för att skydda andra från att bli smittade, inte sig själv. Socialstyrelsen i Sverige rekommenderar inte att man använder munskydd, det är viktigare att inte peta i ansiktet och tvätta händerna.


   
SvaraCitera

Hampie:

det är viktigare att inte peta i ansiktet och tvätta händerna.

Och inte nysa i händerna och ta på saker innan man tvättat dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Och inte nysa i händerna och ta på saker innan man tvättat dem

Att nysa i händerna gör väl bara småbarn? Det är ju vidrigt. Man skall alltid nysa i armväcket eller en pappersnäsduk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

I japan har man munskydd för att skydda andra från att bli smittade, inte sig själv. Socialstyrelsen i Sverige rekommenderar inte att man använder munskydd, det är viktigare att inte peta i ansiktet och tvätta händerna.

Va, varför rekommenderar de att INTE använda munskydd? Det måste väl ändå reducera effekten av svininfluensan något?


   
SvaraCitera

Nä, vill få.


   
SvaraCitera

Maverin:

att INTE

Hampie:

rekommenderar inte att

Ser du inte skillnaden?

OnT så nej. Jag är inte överdrivet rädd för vanlig influensa, varför skulle den här sortens flunsa göra mig räddare? Chillar, sköter hygienen och ger fan i att hångla med folk som snörvlar om de inte är otroligt söta, punkt.


   
SvaraCitera

Nej. Kunde inte bry mig mindre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maverin:

Va, varför rekommenderar de att INTE använda munskydd? Det måste väl ändå reducera effekten av svininfluensan något?

För att du ökar risken att smittas genom att ständigt föra händerna till slemhinnor såsom munnen och ögonen. Socialstyrelsen använde snusandet som exempel då du måste ta upp skyddet då och du riskerar att smittas. 🙂

I övrigt borde staten ta krafttag mot denna farsot med tvångsvacinering och stora insatser för att stoppa denna farsot. Globalismen har visat att den hotar att utrota världen och kapitalismen visar att den vill tjäna pengar på folks död.


   
SvaraCitera

Maverin:

Va, varför rekommenderar de att INTE använda munskydd? Det måste väl ändå reducera effekten av svininfluensan något?

nej, inte alls, däremot kan det ge motsatt effekt; folk tar chanser att gå till riskzoner för dom tror dom har skydd. och i japan har man munskydd för att skydda andra från allt från vanlig förkylning. det anses som väldigt ouppfostrat att hosta rakt ut osv i japan


   
SvaraCitera

Hampie:

Att nysa i händerna gör väl bara småbarn? Det är ju vidrigt. Man skall alltid nysa i armväcket eller en pappersnäsduk.

Well, de flesta jag känner nyser sig oftast i händerna när jag ser på. Det är irriterande.


   
SvaraCitera

Mm vore r1 coolt o gå så,


   
SvaraCitera

Förbreder as we speak en bunker fylld med: konserver,gasmasker och maskingevär..[ops] Bring on the swineflu jag är tamej fan förberedd!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pengar är ju ohygienisk att ta i och så, så därför tkr jag att man ska betala med kort. men det är ju inte heller hygienisk då man måste trycka på kodknapparna. därför har jag kommit på en ny affärsidé. jag tänker lansera en kodtryckarpinne. sen också en kodtryckarpinnebox, kodtryckarpinn-rengöringslåda etc.


   
SvaraCitera