Aviseringar
Rensa alla

Tänker på andra..


Ämnesstartare

Jag är en syndare i tanken..

En pojkvän har jag haft nu över ett år och vi har haft våra fram och få motgångar. Vi har varit nära på att bryta upp två gånger, en gång pga en incident på fyllan och den andra gången pga mina tvivel, plus att jag tänkte på/var kär i en annan.

Jag tycker att ifall man själv tänker på andra killar om man är i ett förhållande, är det en viss form av otrohet - fast när jag själv gör det försöker jag slå bort tanken - eftersom jag vill vara med min kille.

Mitt problem är då att jag alltså tänker på andra killar, hur jag kan passa ihop med dem, vad jag skulle störa mig på om vi var tillsammans, hur det skulle kännas att kyssa personen eller kanske bara att ligga. Jag finner väldigt lätt attraktion i andra killar, när de verkar väldigt framåt och livliga. ..Vilket jag också stör mig, att jag blir attraherad av dem..Fastän jag har en pojkvän.. Varför?

Jag och min pojkvän har sex ibland, men inte så ofta som han skulle vilja.. "Ett par som älskar varandra borde ha sex så ofta som möjligt, eftersom det borde vilja göra det skönt för varandra." Ne~?.. What is the problem.. Jag älskar min kille och vill vara honom nära, men ändå slinker det in tankar på andra då och då. Wtf?


   
Citera

Ezis:

att jag blir attraherad av dem..Fastän jag har en pojkvän.. Varför?

Knappast något konstigt. Vi attraheras av andra och inte bara av våran partner. Tankar kan vi alltid ha, det som räknas är om vi gör verklighet av dem eller ej.

Jag har personligen svårt att tänka på andra tjejer när jag har flickvän. Känns, som du skrev, som en sorts otrohet, men sen är det henne ja valt att vara med och henne jag vill vara med, har inget behov av andra på det sättet då.

Ezis:

"Ett par som älskar varandra borde ha sex så ofta som möjligt, eftersom det borde vilja göra det skönt för varandra."

l o l 😛
sure sex är nice och skönt men man måste inte ha det ofta bara för att man älskar varandra ;P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Vi attraheras av andra och inte bara av våran partner. Tankar kan vi alltid ha, det som räknas är om vi gör verklighet av dem eller ej

Men ifall jag i ungefär lika stor skala tänker på sex med min pojkvän, som jag tänker på att ha sex med andra killar? Jag skulle aldrig palla att vara otrogen, det skulle bara sätta sina onda spår..

Finns något tips jag borde göra för att inte tänka sådanna tankar? >_< Kanske bara ska försöka översmeta den dåliga tanken av en kille man tänker på med en tanke på pojkvännen istället och förvränga bilden på så sätt i stället kanske..


   
SvaraCitera

Man blir inte blind för att man är i ett förhållande så man kan inte kontrollera att man blir attraherad av andra. Man kan heller inte kontrollera sina tankar, bara man inte spelar på dem så ser jag inget fel i det du skrivit. Eller ja, din kille verkar vara lite av en idiot utifrån citatet. Hehe.


   
SvaraCitera

Ezis:

Jag är en syndare i tanken..

ollolol vfnaen, inget problem så länge du inte är ultra-konservativ eller något. Så länge som du fortfarande vill vara med din pojkvän och tycker att ni har det bra ska du ju stanna med honom.

Det är dock helt naturligt, som andra sagt, att bli attraherad av andra trots att man är i ett förhållande. Det enda som vore elakt mot din kille skulle ju vara om du sa "honom vill jag ligga med, och honom, och den där killen, undrar hur den där killens kuk skulle kännas" osv när ni gick på stan/dylik situation där andra killar dyker upp.

Ezis:

Jag och min pojkvän har sex ibland, men inte så ofta som han skulle vilja.. "Ett par som älskar varandra borde ha sex så ofta som möjligt, eftersom det borde vilja göra det skönt för varandra." Ne~?..

Sex ska inte vara en börda eller en syssla som behöver uträttas. Du ska inte ha sex när du inte känner för det. Förklara det för din pojkvän. Om han ändå inte fattar det är han tyvärr en idiot.


   
SvaraCitera

Ezis:

"Ett par som älskar varandra borde ha sex så ofta som möjligt, eftersom det borde vilja göra det skönt för varandra."

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Sex ska inte vara en börda eller en syssla som behöver uträttas. Du ska inte ha sex när du inte känner för det.

Mycket sant, vilket han också vet. Jag har tagit upp detta med min pojkvän, samtidigt som vi har pratat om att inte pressa mig när det gäller sex. Ibland blir det dock att han kan fråga om han kan få lite hjälp och sådant.. Dock blir det oftast/nästan alltid att han får klara sig själv.


   
SvaraCitera

Så var jag också med mitt ex, det fanns en kille som jag tänkte på hela tiden. Jag vet inte varför, han var liksom inget speciellt egentligen. Och jag var otroligt kär och älskade min pojkvän då, men ändå så kunde jag inte sluta tänka på den andra killen. Och den andra killen var kär (eller nåt) i mig. Det var väldigt jobbigt, jag ville vara med min pojkvän och inte med den andra men man kan inte hjälpa vad man har för tankar. Träffade den andra killen ett par gånger efter att jag och min pojkvän gjort slut men jag ville inte ha honom, som jag visste redan innan. Det hade inget att göra med att min pojkvän och jag gjorde slut.
Tror det bara är så, att man tänker på andra. Men jag kände mig verkligen otrogen, även fast jag inte gjorde nånting med den andra killen så var tankarna så förbjudna och jag tänkte hur ledsen jag skulle vara om min pojkvän tänkte så om nån annan. Men det kommer alltid finnas andra killar/tjejer som man blir attraherad av, man får försöka lägga all sin energi på sin pojkvän istället!


   
SvaraCitera