Aviseringar
Rensa alla

Tänker på Utöya rätt ofta.


Smilen
Ämnesstartare

Jag har märkt att jag ofta funderar på det som hände i Utöya, där Anders Breivik sköt (66) människor. Tänk paniken på ön och hur allting gick till. Det är en av de värsta massakerna i Nordisk historia och en av Europas värsta massmördare. Det är fruktanvsvärt det som hände och att även bomben detonerade.

Hur tänker ni? Tänker ni fortfarande på detta?

Jag tänker på alla liv som avslutades där och allting gick så fort.

Hur reagerade du när du först fick reda på nyheten när det var nytt? Vad gjorde du då?

Jag får en rejäl tillbakablick nu efter jag har sett denna videon som länkas här nedan:


   
Citera

Jag reagerade som svensken reagerar. Jag drack mitt kaffe och skakade på huvudet medans jag såg på nyheterna. Sedan fortsatte jag att betala räkningar och frisera min pudel.


   
SvaraCitera
Lounge

Smilen: Hur tänker ni? Tänker ni fortfarande på detta?

ibland slår det mig, tycker det är så sjukt att det är näst intill surrealistiskt. kan inte överhuvudtaget tänka mig hur det var att vara där då.

Smilen: Hur reagerade du när du först fick reda på nyheten när det var nytt? Vad gjorde du då?

efter bomben hade sprängts så pratade jag i telefon med min syster som bodde i oslo.. hon funderade på att gå ut och jag ba "äh låt inte terroristerna stoppa dig". sedan kom det larm om utöya med och då smsade jag att det var nog bäst att stanna hemma ändå då det skett mer. var lite ung och naiv.


   
SvaraCitera

Det är inte ok att mörda barn.


   
SvaraCitera

oså sitter dendär breivik o gnäller pp att han börjar bli beroende av paradise hotel på tv...


   
SvaraCitera

Hemskt såklart. Illa också hur han tillåts så mycket utrymme i medierna. 


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Breivik verkar ha många som tycker de han gjorde var bra, läser Youtubekommentarer, jävlar vad många som verkar hylla honom. Ingen direkt nyhet dock.


   
SvaraCitera

Brukar tänka på det när jag ser på detta, tror du kan uppskatta det


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

dazed:
Brukar tänka på det när jag ser på detta, tror du kan uppskatta det

Jag gillade det.


   
SvaraCitera

Smilen:

Jag gillade det.

Det är bra, tänker på dig grappen


   
SvaraCitera

Tänker på hur jag skulle njuta av att tortera honom. 
Nej men det är synd att han bor för bra och han borde sitta helt isolerad och inte ha någon kontakt med någon människa. Breivik är ett monster troligen skapad av samhället 🙁 


   
SvaraCitera

Sluta ge honom uppmärksamhet, glöm och gå vidare Gråter


   
SvaraCitera

när jag hörde nyheten blev jag tyvärr inte förvånad likadant med attentaten i Bryssel det händer skit hela tiden man blir avtrubbad tillslut terrorism är vardag


   
SvaraCitera

Smilen:  Vad gjorde du då?

Var på semester i Alanya. När vi var påväg till stranden såg jag nyheterna på en tv på en bar nedanför lägenheten.


   
SvaraCitera

tkte de va  som vilken nyhet som helst
kände mest ba "men gu vilken stor grej dom gör av de"
nä alla snackade om de hela tidn
o nä alla körde me norska flaggor på deras profilbildr
vilket ja oxo tkr e irriterande o tramsigt
trots att de ska va stödjande/fin grej
för jag tänker/fokuserar mest ba på dom som gör de för dagens goda gärning
som gör de för att dom bör
"måste"
följer strömmen

va sjlvklart hemskt
vill inte vara med om det
vill inte att mina barn ska vara med om det
men int de hemskaste som hänt

känner mig nog ganska likgiltig till det

blir mer påverkad när de händer i Mellanöstern
vilket e fett skumt
tycker så djävla synd om dom


   
SvaraCitera