Aviseringar
Rensa alla

Tänkte på att sluta prata


Ämnesstartare

Tänk er att sluta prata överhuvudtaget. Kanske inte för evigt men riktigt jävla länge. Vore det inte galet skönt? Känns som att allt som sägs ändå är skitsnack. Jag pallar inte prata för att det är "trevligt" eller för att andra vill det.

Kanske skulle köra ett socialt experiment? vad säger ni? [tard]


   
Citera

ardnas:

överhuvudtaget

helt och hållet menar du[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

helt och hållet menar du

sluta prata med någon eller någonting alltså. inte ens dig själv. Eller... huvudsakligen stänga av den verbala kommunikationen med andra människor ..


   
SvaraCitera

Tickstart:

helt och hållet menar du

Fullständigt menar ni. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Randroid:

Fullständigt menar ni.

JAA helt och hållet, fullständigt, överhuvudtaget, allt som allt, komplett och ALLDELES UTAN ATT PRATA. 🙂


   
SvaraCitera

Tänk om man kunde uppleva en ung kille eller tjej som inte pratar och beter typ exakt som alla andra unga killar och tjejer. Jag anser att bara originella och anspråkslösa människor bör få uttala sig muntligt framöver. Det skulle i så fall bespara mig mycket plåga i kollektivtrafiken.

Min erfarenhet av att inte prata är att det blir lite tråkigt efter ett par veckor.


   
SvaraCitera

Checka filmen Little Miss Sunshine för mer info.


   
SvaraCitera

ardnas:

JAA helt och hållet, fullständigt, överhuvudtaget, allt som allt, komplett och ALLDELES UTAN ATT PRATA. 🙂

jävlar va du babblar[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

jävlar va du babblar

hahaha måste ju passa på medan jag kan


   
SvaraCitera

Om du blir tilltalad/frågad då?


   
SvaraCitera
Paseo

människor brukar tycka att jag ska sluta prata. Hålla käften och sitta på en stol och se söt ut. Men fy nej skulle aldrig. Jag vill babbla!


   
SvaraCitera

göre


   
SvaraCitera

"Hur mår du då?"
"Bra. Själv då?"
"Jorå, bara bra"


   
SvaraCitera

Låter tråkigt


   
SvaraCitera

ardnas:

huvudsakligen stänga av den verbala kommunikationen med andra människor

Skulle kommunikation i skrift, t ex över nätet, vara tillåtet?

Tror det är sjukt psykiskt påfrestande men en spännande erfarenhet. Testa så länge du känner för det och tala om vad som hände i skallen på dig!


   
SvaraCitera