Aviseringar
Rensa alla

TÄVLING: Gissa valresultatet!


GraGo
Ämnesstartare

Jag hade tänkt att vi kan gissa valresultatet och se vem som är närmast.

Det fungerar så att man skriver ner alla partier och hur många procent man tror att de kommer få, den som kommer närmast vinner 40 tusen miljarder SD-kronor.

Minuspoäng gers ut för varje procent ifrån man kommer för varje parti, gissar man rätt på om något block får majoritet så får man fem pluspoäng.

Har man fel på om ett parti kommer in eller inte så får man 3 minuspoäng.

OT och debatter undanbedes.

Lycka till!


   
Citera

Verkar krångligt för den som skall räkna ihop alla + & - poäng. Men det är ditt ansvar Hjärta


   
SvaraCitera

Hur många decimaler får svaren innehålla? När stänger tävlingen?


   
SvaraCitera
GraGo
Ämnesstartare

Min gissning:

Inget parti bildar regering själva.

V: 7,0%

S: 29,5%

MP: 11,5%

C: 5,0%

F!: Kommer inte in.

FP: 6,7%

KD: 4,7%

M: 23,0%

SD: 12,6%


   
SvaraCitera

s: 27,2 %
m: 19,1 %
mp: 15,7 %
v: 7,6 %
fi: 4,9 %
sd: 11,5 %
kd: 3,9 %
c: 7,5 %
fp: 5,8 %


   
SvaraCitera
GraGo
Ämnesstartare

Xuzkie:
Verkar krångligt för den som skall räkna ihop alla + & - poäng. Men det är ditt ansvar Hjärta

Jag tar hand om det

N.W:
Hur många decimaler får svaren innehålla? När stänger tävlingen?

Helst bara en decimal

Tävlingen stänger söndag morgon.


   
SvaraCitera

Vilka partier gäller det om? Varför gissar du ingen siffra på fi? Roligt initiativ men oklarainstruktioner . 


   
SvaraCitera
GraGo
Ämnesstartare

N.W:
Vilka partier gäller det om? Varför gissar du ingen siffra på fi? Roligt initiativ men oklarainstruktioner . 

procenten är av partier som kommer in i riksdagen, kommer ett parti under 4% som man trodde skulle komma in eller vice versa så får man två minuspoäng, glömde skriva det.

Det gäller alla partier som man tror kommer komma in, skriver man inte upp ett parti så räknar jag det som att man inte tror att det kommer komma in.

Jag gissar ingen siffra på F! för att jag inte tror att de kommer in.


   
SvaraCitera

Tror ej F! lr PP lyckas ta sig in

Vill tro att KD åker ut,*hoppas* men ser ej ut så nu, de jävlarna sitter säker kvar. 

C kanske åker pladask.  

gissar på:

S: 27,2%
V: 9,5%
MP: 12,7%
M: 20,5%
C: 3,8%
FP: 6,4%
KD: 5,1%
SD: 11,2%
FI: 2,6%
 övriga: 1% 


   
SvaraCitera

Gissar på en vinst för S och att de bildar regering med MP och kanske V. Örkante procenta mig. 


   
SvaraCitera
GraGo
Ämnesstartare

Skriv inte in procent på partier ni inte tror kommer in eftersom att detta är hur ni tror att distributionen av röster för partier som kommer in i riksdagen kommer att vara.

Glömde nämna det i trådstarten.


   
SvaraCitera

GraGo: Skriv inte in procent på partier ni inte tror kommer in eftersom att detta är hur ni tror att distributionen av röster för partier som kommer in i riksdagen kommer att vara.

Vad gör det om man skriver "övriga" råå? är ju ba den procenten som blir över till 100. 


   
SvaraCitera

V 6.7
MP 8.7
S 29.4
SD 12.5
FP 5.6
M 22.8
C 6.1
KD 4.7

Inget FI i riksdagen.

Inget block får majoritet.


   
SvaraCitera

S 28.7
M 21.2
SD 10.6
MP 10.4
V 6.6
FP 6.6
C 5.9
KD 4.4


   
SvaraCitera
GraGo
Ämnesstartare

S3ON:

Vad gör det om man skriver "övriga" råå? är ju ba den procenten som blir över till 100. 

Övriga kommer inte in i riksdagen, därför ska de inte vara med.


   
SvaraCitera