Aviseringar
Rensa alla

Tafs på ung


Ämnesstartare

Igår var jag på "we are sthlm"/ung 08 och såg oiam, medina osv.
Majoriteten av publiken var då killar som var runt 15-18 år.
Och det är klart att om man vill stå mitt i "smeten" så får räkna med att det knuffas och såklart att man står sida vid sida med någon man inte känner.
Men ni killar som bara tar för er? Som lägger händerna på ens höfter, eller runt midjan? Som praktiskt taget smeker sin kuk mot en? Usch, fyfan för er.
Självklart, så får ni göra det på en person som vill det. MEN hur jävla svårt är det att fråga först. Säg (som nu många killar också gjorde, vilket är bra): "får jag dansa med dig?"
Sen så får man också ta ett nej och om du nu är så desperat så kan du gå vidare till nästa tjej och fråga henne detsamma.
Den som tar priset för sliskigast-på-ung var en kille som verkligen, verkligen inte förstod ett jävla nej. Jag sa inte nej genom att prata men jag vet att han förstod att jag inte ville. Han la i alla fall handen på min höft och jag tog bort den flera gånger, men den kom tillbaks så fort jag slagit bort den. Jag tom tog tag i den och tryckte skit hårt men jag hörde bara han garva bakom mig. Sen kom den tillbaks igen. Och detta var mitt under "miss decibel", vilket var en av kvällens höjdpunkter så det var svårt att säga till honom för vi stog väldigt långt fram där det var amen väldigt mycket folk, alltså det var väldigt trångt och det skulle inte höras vad jag nu skulle säga. Jag sa i alla fall att vi skulle gå (jag och min tjejkompis) efter den låten, vilket vi sen gjorde.
Jag skulle väl säga att jag och mina kompisar inte är sånna som står still på konserter. MEN det ger inte rätten att komma och ta på tjejer som dessutom inte vill. Hur jävla svårt kan det vara att bara fråga innan? Sen ni killar som blir arga att man säger nej? I mina ögon blir du då stämplad för "potentiell våldtäktsman".

I alla fall, det var min berättelse och mina åsikter. Vill gärna höra andras berättelser och sen hur ni killar som beter er såhär, hur tänker ni? Tycker ni att det är rätt? Och om ni gör det, så tänk att det handlar om tex er syster eller flickvän. 🙂


   
Citera
mens
 mens

Såhär är det tyvärr överallt i stora folkhoper. Män behöver lära sig veta lite jävla hut. Men så lär det väl inte bli.


   
SvaraCitera

Tyvärr kommer inga som beter sig så att svara dig i tråden.Glad


   
SvaraCitera

också blivit juckad på av killar Rodnar knuffat ner dem


   
SvaraCitera

mens:
Såhär är det tyvärr överallt i stora folkhoper. Män behöver lära sig veta lite jävla hut. Men så lär det väl inte bli.

Rättelse=Folk som tafsar eller beter sig generellt odrägligt behöver lära sig veta hut.

Spelar ingen roll vem personen är eller vilket könsorgan denna föddes med, de skall alla kunna respektera andra människor.


   
SvaraCitera
mens
 mens

aristoteles:

Rättelse=Folk som tafsar eller beter sig generellt odrägligt behöver lära sig veta hut.

Spelar ingen roll vem personen är eller vilket könsorgan denna föddes med, de skall alla kunna respektera andra människor.

ofc ska den lilla procenten av kvinnor som beter sig såhär också lära sig att veta hut, men som vi alla vet så är detta ett patriarkalt fenomen där män tar för sig av kvinnors kroppar - som de alltid gör och alltid har gjort. att förneka detta hjälper inte ngn.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Rättelse=Folk som tafsar eller beter sig generellt odrägligt behöver lära sig veta hut.

Spelar ingen roll vem personen är eller vilket könsorgan denna föddes med, de skall alla kunna respektera andra människor

1+


   
SvaraCitera

mens:

ofc ska den lilla procenten av kvinnor som beter sig såhär också lära sig att veta hut, men som vi alla vet så är detta ett patriarkalt fenomen där män tar för sig av kvinnors kroppar - som de alltid gör och alltid har gjort. att förneka detta hjälper inte ngn.

Du att fri att göra skillnad på folk baserat på deras kön, men det är något jag helst undviker.


   
SvaraCitera

Brist på uppfostran. Dags att införa aga igen?


   
SvaraCitera

råkat ut för "trycka kuken mot rumpan och jucka lite diskret"-grejen x antal gånger. det är ett intressant fenomen. armbågar är ett bra vapen. 


   
SvaraCitera

Är rätt trött på alltför närgångna män, och jag är inte ens kvinna, så antar att ni har det förjävligt


   
SvaraCitera
mens
 mens

aristoteles:

Du att fri att göra skillnad på folk baserat på deras kön, men det är något jag helst undviker.

ja det måste vara nice att helt kunna undgå hur samhället fungerar


   
SvaraCitera

mens:

ja det måste vara nice att helt kunna undgå hur samhället fungerar

Måste vara najs att se ned på dem som undviker sexistiska uttalanden.


   
SvaraCitera

mens:
Såhär är det tyvärr överallt i stora folkhoper. Män behöver lära sig veta lite jävla hut. Men så lär det väl inte bli.

Du, det är inte bara män som håller på sådär. Har blivit tafsad flera gånger av tjejer...


   
SvaraCitera
mens
 mens

aristoteles:

Måste vara najs att se ned på dem som undviker sexistiska uttalanden.

det handlar inte om sexism utan om att se vad en grupp utsätts för och hur segregerade könen fortf är


   
SvaraCitera