Aviseringar
Rensa alla

Tåg till Hultan!


Ämnesstartare

Vi är ett gäng som ska åka till hultan, om man kollar priset från våran avreseort nu så går det på 900 spänn dit och 900 spänn hem. svider lite.

På sj:s hemsida står det att det släpps billigare biljetter 90 dagar innan. gäller det alla resemål?

Vet någon hur långt det är från stationen till själva festivalen ?

Tacksam för svar! [bigcheers]


   
Citera
Ämnesetiketter

hultan?


   
SvaraCitera

nog tuffing-språk för hultsfredfestivalen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kefka:

hultan?

jojOzZz:

nog tuffing-språk för hultsfredfestivalen.

ni får ursäkta mitt enorma försök till att verka tuff. jag har lärt mig en läxa och hädanefter skrivs det hultsfredsfestivalen i alla sammanhang. Det funkar helt enkelt inte att vara tuffare än vad man är.


   
SvaraCitera

ååh[cry]


   
SvaraCitera

jojOzZz:

nog tuffing-språk för hultsfredfestivalen.

Är p&l tuffing-språk för peace & love? Kan inte du lära mig lite "tuffing-språk"?


   
SvaraCitera

jhann:

Är p&l tuffing-språk för peace & love? Kan inte du lära mig lite "tuffing-språk"?

För att göra peace & love tufft måste det till mkt. Du du börjar med ett mkt förvrängt p, typ peea, sen ett o, för &, sen ett lll. Så det du bör säja är;

Peeaååål

Med en riktigt brölig röst. Det är tufft, riktigt kvlt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

text

Kan du inte ge mig och Jhann lite glosor? jag skulle faktiskt behöva fräscha upp mitt tuffing ordförråd......Verkar som att jhann skulle uppskatta det med
[blush]


   
SvaraCitera

jojOzZz:

För att göra peace & love tufft måste det till mkt. Du du börjar med ett mkt förvrängt p, typ peea, sen ett o, för &, sen ett lll. Så det du bör säja är;

Peeaååål

Med en riktigt brölig röst. Det är tufft, riktigt kvlt

A shit, tack! Peeeaaååål ska komma ihåg det. Du har inga andra "tuffing-språks" ord som du vill lära ut?


   
SvaraCitera

jhann:

A shit, tack! Peeeaaååål ska komma ihåg det. Du har inga andra "tuffing-språks" ord som du vill lära ut?

Eloscha:

Kan du inte ge mig och Jhann lite glosor? jag skulle faktiskt behöva fräscha upp mitt tuffing ordförråd......Verkar som att jhann skulle uppskatta det med
[blush]

Asså, nu vill jag ju inte ge er falska förhoppningar men snubbarna som går industri på min skola är verkligen dunder-tuffa, de har nästan gått över till att vara aaestöffah, kan gå och be dem ge mig lite tips nu i veckan.

Öva på deras parningsrop/hälsningsfras så länge, "Haååååå", en riktig dunderfras i tuffingvärlden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad jag kommer ihåg från mitt första år på hultsfredsfestivalen var att från tågstationen så åkte man något annat tåg fram till själva festivalen och fick sedan därifrån gå en liten bit. men det var ett par år sedan så mitt minne är lite dåligt vad gäller det..
varför tar ni inte festivalbussen istället? mycket skoj och bussen stannar (gjorde den i alla fall förra året) precis utanför festivalområdet. då slipper man gå med all jäkla packning så långt. jag vet ju inte vilken ort ni åker ifrån men jag rekommenderar i alla fall bussen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palmisen:

text

Jo, vi funderar på festivalbussen med,men det kan strula med packning, brassestolar och dylikt.

Iallafall så som jag uppfattat det från festivalbussens hemsida, men du som har åkt, hur är det egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo dom säger det men det är väl bara för att varna folket så att dom inte tar med sig partytält, stolar, osv osv. Det blir ju bara jobbigare för dom?
Första gången jag var där så var det inga problem med packningen och förra året hade bussarna till och med extrasläp i bak för att allt skulle få plats. Jag hade med mig fetaste packningen med grejs, en pirra full med saker, ett tält och en stol och fick med alltihop.
Vill man ha med sig mindre packning kan man ju skippa bla stolen hemma då man kan köpa sådant där, samt all alkohol (om man nu ska ha med sig sådant..) då det finns ett systembolag inne i hultsfreds centrum.

Nu ska jag dock inte svära på att ni får med er allt ni tänkt ha med er utan jag berättar bara hur jag haft det dom gångerna jag varit där 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palmisen:

text

Tack! Vi får se hur vi gör [bigcheers]

DEt jobbigaste är ju drickat, ingen av oss har åldern inne för systemet än........Jävligt tungt lär det bli


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hah, ja då är det ju faktiskt lite jobbigt 😛
förra året hade vi med oss så mycket dricka att våra väskor gick sönder. Det var så tungt att vi inte ens orkade hitta en bra plats för vårat tält utan tog första bästa, typ, vid ingången 😀

hur många är ni som ska åka och varför valde ni just hultan? 🙂


   
SvaraCitera