Aviseringar
Rensa alla

Tågluff 2009


Ämnesstartare

Jaaa då var det nästan dags! [bigsmile]
Jag, brorsan och ett par kompisar ska ut och tågluffa den 26:e Juni och vara ute fram tills den 17:e Juli.
Så nu när det börjar närma sig så dyker ju fler och fler frågor upp, framförallt vad man bör ha med sig och sådär.
Tar ju såklart bara med sig en ryggsäck så det ska ju hållas väldigt lätt med hur mycket man tar med sig.
Hittils ser listan ut såhär:

Lite olika ombyteskläder
Tandborste, tandkräm osv. osv.
Sovsäck
Någon sorts förbandslåda

Så ser det ut just nu, väldigt kort lista [smile]
Planen vi har just nu är att vi kommer hålla oss i central europa, möjligtvis att vi viker ner till Italien eller mot Spanien och antagligen England.

Så är det någon här som ganska nyligen varit ute på en liknande tågluff?
Första gången för hela gänget som åker så skulle vara roligt att höra från andra som gjort ungefär samma sak och som kanske kan ge råd och tips [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

så lite som möjligt[wink]


   
SvaraCitera

Casull:

Så är det någon här som ganska nyligen varit ute på en liknande tågluff?
Första gången för hela gänget som åker så skulle vara roligt att höra från andra som gjort ungefär samma sak och som kanske kan ge råd och tips

Fråga talrik - han har tågluffat några gånger;)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pass är nog en bra idé [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Pass är nog en bra idé

Check [wink] [crazy]


   
SvaraCitera
talrik

Borgeus:

Fråga talrik - han har tågluffat några gånger;)

sant fan lotto att jag såg tråden 😀 jag har massor av info att erbjuda!
Jag använde inte sovsäcken en enda gång.. vandrarhem is the shiat.. Ha med MASSOR av strumpor och kalsonger 😛 de är vad man byter mest så att säga.. Ha med en påse tvättmedel ifall att. Skit i schampo utan ta med en allroundtvål helst. tar mindre plats. Ta med er kort och internet bank. Kodbricka e bra för enkel inloggning vart som helst. Ha kanske 1000 i väskan och kanske 200:- på dig. aldrig mer. Använd kortet så mycker som möjligt men bara i stora affärer. många blåser luffare.

I amsterdam MÅSTE ni besöka Hillstreet Blues.. (googla det.) skönaste stället på planeten. Ha med er vattenflaskor. en vardera som ni har lätttillgängliga. Södra europa e SJUKT varmt.

Hihostel.com Hostelworld.com M.fl är er vän och fler hostensiter kan ni googla fram. Där bokar ni hostel i nästa stad när ni ger er av från staden ni är i. Annars kan det vara fullt och svårt att hitta. Bryssel e keff.. åk inte dit. 😛 Frankrike med om ni inte kan språket. Frankrike e bra fr turistsakerna såsom eifeltornet m.m men har inget annat att erbjuda.

en viktig sak ifall det regnar är en regnponcho.. kostar inte mycket och kan köpas överallt typ. Lämna aldrig sakerna öppet på vandrarhem osv och akta er fr svindlare. Håll ihop (jag åkte ensam men gör d iaf) och ha inget annat än kläderna och den lilla summan pengar i väskan (gömda i en strumpa i botten) så allt de hitta rom de tar den är kläder, Oftast smutsiga åsså 😛 ej tilltalande.

Vill du veta mer så passa P.M m8! ^^ Låter störtkul å GLHF!


   
SvaraCitera

talrik:

sant fan lotto att jag såg tråden 😀

Hoppas dem ser svaret nu bara!

Citerar dem, så att dem ser det, förhoppningsvis. Jaja. Nu är dem överlyckliga!

Casull:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Nu är dem överlyckliga!

Ja visst är vi det [bigsmile]

Tackar talrik, kommer definitivt ställa fler frågor [smile]

Och om andra har någon sorts erfarenhet utav sånt här så skriv gärna! [y]


   
SvaraCitera

Casull:

Ja visst är vi det

Glöm ej bort att jag tipsa om Talrik;);)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera