Aviseringar
Rensa alla

Tågluff, ensam eller inte?


Ämnesstartare

Hej! Ska ut och tågluffa till hösten och har ett litet dilemma. Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag ska åka ensam eller med någon. Fördelarna med att åka ensam är att man lär sig enormt mycket mer, och man träffar betydligt fler människor. Nackdelarna är att man inte har någon att luta sig mot om det skulle skita sig. 

Vad tycker ni? Åka ensam eller med någon? Fördelar och nackdelar med båda uppskattas!


   
Citera
Ämnesstartare

fördelar:  lättare att få kontakt med nya människor, få göra precis som man vill, bra självständighet grej 

nackdelar: större chans att råka ut för något,  kanske inte våga lika mycket, inte känna sig lika avslappnad 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oadsmeudau:
fördelar:  lättare att få kontakt med nya människor, få göra precis som man vill, bra självständighet grej 

nackdelar: större chans att råka ut för något,  kanske inte våga lika mycket, inte känna sig lika avslappnad 

Så vad tycker du? Vad hade du gjort?


   
SvaraCitera

Ensam. Det lär förstärka upplevelsen. Då är det du som bestämmer. En sak som jag föreslår är att du luffar illegalt. Alltså att du inte betalar för tågbiljetter. Blir lite outlaw känsla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget Namn:
Ensam. Det lär förstärka upplevelsen. Då är det du som bestämmer. En sak som jag föreslår är att du luffar illegalt. Alltså att du inte betalar för tågbiljetter. Blir lite outlaw känsla.

Hahaha, men vad händer om man blir tagen??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

arpateko:

Så vad tycker du? Vad hade du gjort?

personligen hade jag haft mer kul om jag reste med en/flera,  o man kan ju alltid separera temporärt o själv utforska en plats/göra en bit av resan o sen förenas igen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker du ska åka med någon, nackdelarna som att man träffar mindre människor stämmer ju inte. Den enda som håller dig tillbaka är du själv. 

Jag hade definivt haft roligare då iaf, antar att även du funkar så! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilka länder hade du tänkt åka till? (Väst)Europa är det helt lugnt att åka ensam till. Asien beror lite på vilka länder du ska åka till. NordAmerika helt ok att åka ensam till. Latin- o Sydamerika åk två.  Arabländerna o Afrika avrådes helt. Australien o Nya Zealand helt ok att åka ensam till. 

Ovanstående bygger ENBART på sannolikheten att du ska komma hem med livet i behåll.   Blink


   
SvaraCitera

arpateko:

Hahaha, men vad händer om man blir tagen??

"men... förlåt då?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rekommenderae varmt att prova att resa själv. Om det är någon gång man lär känna sig själv så är det då.


   
SvaraCitera