Aviseringar
Rensa alla

Tågresa till Amsterdam


Ämnesstartare

McLuver:

Vet att Kristiania ligger mycket närmre och språket där är lättare att förstå, men Amsterdam är även en väldigt vacker stad.

På tal om knark då? [crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

På tal om knark då? [crazy][crazy][crazy]

Ja [crazy]

Dessutom så har amsterdam bordeller medans danmark bara har gatuprostitution och sånna har aids osv. [sad]

Dock har man extremt lätt att få tag på alkohol i Danmark [y]

Men utbudet och kvalitén på knark lär ju vara bättre i Amsterdam än i Kristiania, då vad jag förstått är kristiania bara ett ställe för störda människor.

Sen om man bortser från knark finns det jättemånga fina saker i amsterdam i övrigt, typ väderkvarnar och sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Men utbudet och kvalitén på knark lär ju vara bättre i Amsterdam än i Kristiania, då vad jag förstått är kristiania bara ett ställe för störda människor.

Stämmer icke. Utbudet är större i Amsterdam, men kvalitén är ganska så mycket densamma. Kristiania i sig är ett riktigt najs ställe med schyssta caféer och en riktigt najs klubb som ofta har bra artister och billig lokalbrygd öl. Finns en sådär pundigt snygg pagoda-park med bänkar där man kan sitta och röka, dricka eller bara fika.

Väldigt många hundägare i området och väldigt många kvarlevor från hippietiden. Definitivt ett ställe värt att besöka, om än bara för att det ser så absurt ut med dussintals stånd som säljer alla möjliga sorters cannabis öppet på gatorna.

Vad beträffar folket så kanske de kan kallas "störda", men det bara av folk som är sjukt inskränkta i sin väldigt trångsynta vardag. Människorna som bor där har bara en annan syn på livet, och om man tycker att det är "stört" så är man bara en bigott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Kristiania

Låter ju faktiskt som ett underbart ställe, om det visar sig att de inte kollar leg så är det ju typ "pot smoker heaven" [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Låter ju faktiskt som ett underbart ställe, om det visar sig att de inte kollar leg så är det ju typ "pot smoker heaven" [y]

mjo, men ville bara komma fram till att kristiania är mycket mer än bara knarket. precis som amsterdam. tyvärr så verkar alla glömma bort att man kan få tag i knark nästan lika enkelt i hålor som hässleholm som man kan i amsterdam [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

tyvärr så verkar alla glömma bort att man kan få tag i knark nästan lika enkelt i hålor som hässleholm som man kan i amsterdam [zzz]

Mmm sant, det är ju faktiskt hur lätt som helst att få tag på weed i Sverige. Men grejen med Kristiania, Amsterdam och weed är ju att man inte behöver "smyga" med det där och vara nojjig över att bli lurad av langare och att snuten ska ta en. Tex satt jag + 3 andra höga på tunnelbanan med 12 gramm weed på oss, och hörde en röst från högtalarna som säger att "polisen ska genomföra en rutinkontroll". Sådant behöver man inte vara rädd för i Kristiania.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Tex satt jag + 3 andra höga på tunnelbanan med 12 gramm weed på oss, och hörde en röst från högtalarna som säger att "polisen ska genomföra en rutinkontroll". Sådant behöver man inte vara rädd för i Kristiania.

Mycket sant, men sen så har vi ju den svenska landsbygden där ingen bryr sig eftersom att Sverige har lagt ner hela polisväsendet [zzz]

Om du har vägarna förbi Köpenhamn så borde du verkligen titta till Christiania. Klubben som är bra heter loppan, och området ligger ju bara sisådär en kvarts gångväg från stationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Om du har vägarna förbi Köpenhamn så borde du verkligen titta till Christiania.

Men är det verkligen helt säkert om man vill röka på där och njuta av stället? Går det fortfarande att köpa weed superlätt och för bra priser där? För jag har hört att polisen typ gör oprovocerade razzier och typ slår ner hippies osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Men är det verkligen helt säkert om man vill röka på där och njuta av stället? Går det fortfarande att köpa weed superlätt och för bra priser där? För jag har hört att polisen typ gör oprovocerade razzier och typ slår ner hippies osv.

Det är bara skräckpropaganda. Knark säljs i marknadsstånd, helt öppet. Pris är helt okej, men danska kronan är ju ganska dyr nu. Dock så går det att njuta där även om man skippar knarket och bara dricker en öl, det är ju faktiskt 16-årsgräns där nere [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Tex satt jag + 3 andra höga på tunnelbanan med 12 gramm weed på oss, och hörde en röst från högtalarna som säger att "polisen ska genomföra en rutinkontroll".

Hur gick det då? Blev ni påkomna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

Hur gick det då? Blev ni påkomna?

nej, det var några fjortisar som satt och drack vodka och polisen var upptagna med dom, och vi skyndade oss av så fort tunnelbanan stannade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera