Aviseringar
Rensa alla

Take The Black Pill


Ämnesstartare


Några här som är inne på /r9k/ (4chan) eller/r/theredpill? I såna fall ni kanske känner till legendaren Eggman. En vloggare som brukar skapa videor som handlar om dejtingscenen, beta vs alfamän och autism. Han har i alla fall en fantastiskt informativ video vid namn "Take The Black Pill" som avhandlar alltihop för er. Jag tror som honom, att vi lever i en värld där feminism och modernitet har lett till att mer män förblir oskulder eller sexlösa, medan många kvinnor väljer att ligga med en och samma hunk. Här är videon i alla fall. Tror ni också på detta?


   
Citera
lok501

Nu är jag inte intresserad utav dessa extrema och ärligt ganska cringe vloggar, men jag skulle kunna svara på din fråga ifrån din beskrivning.

Jag personligen tror inte på dessa teorier då de är extremt trångsynta och ganska dumma, men det finns en sanning i att feminism med dess antika ideologi förstör det moderna sverige med dess "equality" politik.
Om jag ska hålla mig utanför en politisk debatt så kan jag bara säga att på grund utav feminism I politik och I majoriteten utav unga kvinnors syn på världen samt sociala regler så har det satt män I sämre position I både sex, föräldraskap, relationer, sociala standards samt sociala rättigheter. Och ja, att vi inte får tycka att tjocka kvinnor är fula, att kvinnor får nobba oss pga idiotiska anledningar samt att fler och fler killar hamnar senare I relationer och inte kan/får uppfylla sinna relations/tonårs drömar stämmer, men detta är inte något som händer alla eller bara ligger på feminism. Mycket ligger på den sammhället och kvinnorna I sig, samt de män som både får och inte får till det.
Problemet är för komplext för att lösas, och jag är ganska säker på att detta inte är något nytt.

Mitt tips är iaf att om du vill ha en tjej, gå med någon som du, och majoriteten utav män, tycker är ful men som har en trevlig personlighet. Då får du det du vill ha, även fast det kanske inte är din drömtjej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lok501 : Mitt tips är iaf att om du vill ha en tjej, gå med någon som du, och majoriteten utav män, tycker är ful men som har en trevlig personlighet. Då får du det du vill ha, även fast det kanske inte är din drömtjej.

Jag är av åsikten att det tyvärr är så lopsided nu att inte ens konventionellt fula eller feta kvinnor känner att de behöver beblanda sig med killar under 5/10 i utseendepoäng. Vi har ett överskott av män som lägger ner mycket tid och engagemang i att ragga på allt som har två ben och en fitta. Vilket leder till en inflation i kvinnors värde som i sin tur gör att det inte längre "finns någon för alla". Jag tror det är rätt hopplöst överlag såvida inte en betaman blir rik eller berömd. Det bästa vi kan göra är att fly undan i Virtual Reality och nördiga intressen.


   
SvaraCitera


Känns relevant


   
SvaraCitera
lok501

imaginary entity:

Jag är av åsikten att det tyvärr är så lopsided nu att inte ens konventionellt fula eller feta kvinnor känner att de behöver beblanda sig med killar under 5/10 i utseendepoäng. Vi har ett överskott av män som lägger ner mycket tid och engagemang i att ragga på allt som har två ben och en fitta. Vilket leder till en inflation i kvinnors värde som i sin tur gör att det inte längre "finns någon för alla". Jag tror det är rätt hopplöst överlag såvida inte en betaman blir rik eller berömd. Det bästa vi kan göra är att fly undan i Virtual Reality och nördiga intressen.

You have a point! Fast jag skulle även vilja påstå att på grund utav den agresiva spridningen utav feminism samt att allt fler män har satt kvinnor på ett pedestal så har kvinnor skaffat sig lika höga, om inte högre, krav på deras potentiella partner. 

Nu gäller inte detta alla, men generelt så skulle jag påstå att detta stämmer mer eller mindre.


   
SvaraCitera
mens
 mens

alltså nej. bara nej. hoppas att ni ej förstår hur misogynt detta är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:
alltså nej. bara nej. hoppas att ni ej förstår hur misogynt detta är.

Du hoppas att vi INTE förstår? Dock tycker jag att det inte är misogynt. Vad ska vi göra då vi betamän. Risken att bli utnyttjad av kvinnor vi attraheras till är så stor, och är man desperat och ensam är man attraherad till fler kvinnor än annars.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tittade bara igenom halva videon då jag kände att han började svamla och bli obegriplig efter ett tag.

Men ja det är onekligen ett intressant ämne. Tycker det borde föras mer gruppstudier på just kvinnor. Det har väl skett lite kring män till och från men kring kvinnor har det varit svalt. Inget sammanträffande heller skulle jag gissa på. 

Kommer nog återkomma med en djupare analys längre frampå tror jag. Nöjer mig med att bumpa tråden så länge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens: alltså nej. bara nej. hoppas att ni ej förstår hur misogynt detta är.

Vore dock kul om du kunde precisera vad som är misogynt här. Att någon observerar och belyser ett område där kvinnor har ett överläge mot män betyder inte att man är misogyn. Det vore som att kalla er feminister för misandrister när ni belyser mäns överläge inom lönefördelningen. 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Ska man istället "offra" sig och ligga med män man inte finner attraktiva och då istället kallas för hora? Hur man än gör, så straffas man?


   
SvaraCitera
frukt

även om kvinnor verkar utgöra den mer selektiva mekanismen i fortplantning så talar den där killen huvudsakligen till sig själv och unga killar gör nog sig en tjänst om de låter bli att ta åt sig av vad han luftar ut i videon

jag tänker däremot götta mig i hans videos och mentala fisar


   
SvaraCitera
mens
 mens

Weeaboo:

Vore dock kul om du kunde precisera vad som är misogynt här. Att någon observerar och belyser ett område där kvinnor har ett överläge mot män betyder inte att man är misogyn. Det vore som att kalla er feminister för misandrister när ni belyser mäns överläge inom lönefördelningen. 

Är inte det väldigt tydligt? Att böla över att kvinnor vill vara med män de matchar bättre med när de istället borde förbarma sig över socialt handikappade som på allvar tror att det är någon annans, här kvinnors, jobb att anpassa sig efter dem är misogynt så det bara visslar om det.

Ja, annars är det ju gjort med annat uppsåt än att få gnälla av sig och vilja begränsa kvinnors liv och rättigheter. Man har aldrig rätt till någon annan människa och hittar man aldrig någon som vara med en så är det endast ens eget fel, ingen annans.

imaginary entity:

Du hoppas att vi INTE förstår? Dock tycker jag att det inte är misogynt. Vad ska vi göra då vi betamän. Risken att bli utnyttjad av kvinnor vi attraheras till är så stor, och är man desperat och ensam är man attraherad till fler kvinnor än annars.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens: Är inte det väldigt tydligt? Att böla över att kvinnor vill vara med män de matchar bättre med när de istället borde förbarma sig över socialt handikappade som på allvar tror att det är någon annans, här kvinnors, jobb att anpassa sig efter dem är misogynt så det bara visslar om det.

Att förbarma sig över brist på kärlek i sitt liv är en rätt naturlig känsla att kanalisera som människa. Att sedan dra slutsatser kring ett bestämt läge betyder inte att man i förlängningen ställt några krav.

Jag tror du missuppfattar den här trådstarten och alla andra hundra trådar kring snarlika ämnen. Ingen grabb som ställer sig upp och skriker (eller ja, indirekt görs väl detta) att de ska bli kramade. Utan kallt konstaterar att partnermarknaden idag gynnar kvinnor betydligt mer än män.

Och jag kan lova att om läget hade varit omvänt så hade kvinnor förbarmat sig lika mycket som män. Hjärta


   
SvaraCitera
mynona

imaginary entity: feminism och modernitet har lett till att mer män förblir oskulder eller sexlösa,

Jag förstår inte det här. Det betyder alltså att före moderniteten och feminismen fick alltså män mer sex? På den tiden fick män sex därför att kvinnor var tvugna att gifta sig för att bli försörjda och inte kunde bry sig om vem de tände på. Tack vare feminismen och moderniteten kan kvinnor välja att ha sex med dem de är kåta på, inte sant?

Jag fattar aldrig det där argumentet - varför skulle kvinnor inte välja att ha sex med dem de själva är kåta på och välja bort dem de inte tänder på? Varför skull de ha sex med sådana de inte är kåta på? Ska de bedriva välgörenhet, eller har de en skyldighet att förse män med sex, och ligga med män för deras skull inte och för sin egen? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Jag förstår inte det här. Det betyder alltså att före moderniteten och feminismen fick alltså män mer sex? På den tiden fick män sex därför att kvinnor var tvugna att gifta sig för att bli försörjda och inte kunde bry sig om vem de tände på. Tack vare feminismen och moderniteten kan kvinnor välja att ha sex med dem de är kåta på, inte sant?

Jag fattar aldrig det där argumentet - varför skulle kvinnor inte välja att ha sex med dem de själva är kåta på och välja bort dem de inte tänder på? Varför skull de ha sex med sådana de inte är kåta på? Ska de bedriva välgörenhet, eller har de en skyldighet att förse män med sex, och ligga med män för deras skull inte och för sin egen? 

Ja, du har helt rätt i att det var p.g.a. tvångsgifte och samhällsystemet överlag som gjorde så att det var mer rättvist fördelat gällande partnerskap. Men det var ju orättvist mot kvinnor. Så jag försöker inte förespråka någon återgång till det. Men p.g.a. kvinnors biologiska elitism i det sexuella urvalet så får många män aldrig uppleva hur det är att vara i ett förhållande eller ens ha sex. Jag är själv en av dessa män och jag kan säga att såvida man inte har något att distrahera sig med i form av hobby eller personligt kall så slutar man garanterat som deprimerad och bitter över sin situation. Vi borde diskutera den här rådande ensamheten och forska och utforma något substitut till dessa miljontals ensamma män. En robot, en virtuell simulation, skapa tjänster som sällskapsflickor mot betalning. Låt fantasin flöda fritt. Tyvärr finns det krafter i samhället som vill motverka tillgången till såna lösningar och uppfinningar. Istället förväntas vi fortsätta som en kugghjule i ett maskineri där vi får minimal utdelning i denna livsaspekt. Det är orättvist, plågsamt och fruktansvärt. Men de flesta kvinnor förstår inte det här för de hamnar i mycket mindre utsträckning i denna utsatta situation generellt sett.


   
SvaraCitera