Aviseringar
Rensa alla

Talar ut


Imgood
Ämnesstartare

Jag känner inte igen mig. Jag hade otrolig bra snitt i gymnasiet. pluggade alltid men nu blir jag knappt godkänd på mina tentor på högskolan. Det känns för jävligt. Jag pluggar mycket men det blir inte som jag tänkt. Jag är så otroligt ledsen. Idag hade jag en tenta. det kändes bra på tentan men nu .. 🙁 vill ja bara gråta för jag missat så många poäng 🙁 kan ngn säga ngt och trösta mig?


   
Citera

Du har misslyckats


   
SvaraCitera

Imgood:

Jag pluggar mycket men det blir inte som jag tänkt.

Utveckla!


   
SvaraCitera

Så länge man blir godkänd på tentor ska man vara glad. Spelar inte så stor roll hur man blir det, bara man blir det. Nu vet jag inte vad du pluggar och varför/vad du menar med att du failar, men jag vet fler som har varit mvg-barn i gymnasiet och sen börjat faila på högskolan.


   
SvaraCitera

Jag är rädd för att bli så där.

Var alltid sjukt duktig å plugga osv. Men blev slappare på gymnasiet... och sen blev jag jätteslapp sista året. Å nu har jag tagit en paus i ett halvår, för att sedan i januari kasta mig in i cpsvåra kurser [sad]


   
SvaraCitera

youmademe:

Spelar inte så stor roll hur man blir det, bara man blir det.

Beror väl på om man ska plugga vidare efter kandidat[smile]


   
SvaraCitera

köttfärssås:

Beror väl på om man ska plugga vidare efter kandidat

Hur menar du nu? Går de på betygen efter det? Har jag inte hört iaf.


   
SvaraCitera

youmademe:

Hur menar du nu? Går de på betygen efter det? Har jag inte hört iaf.

Japp master/magister-utbildningar med begränsade platser går på en 100-procentigskala.


   
SvaraCitera

youmademe:

Så länge man blir godkänd på tentor ska man vara glad. Spelar inte så stor roll hur man blir det, bara man blir det.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

youmademe: Så länge man blir godkänd på tentor ska man vara glad. Spelar inte så stor roll hur man blir det, bara man blir det.

Klart det spelar roll, beror såklart på vad man läser men läser man kandidat spelar det i allra högsta grad roll, en kandidat utan en vettig master är ju inte alltför roligt att ha.


   
SvaraCitera

Horrorshow:

Klart det spelar roll, beror såklart på vad man läser men läser man kandidat spelar det i allra högsta grad roll, en kandidat utan en vettig master är ju inte alltför roligt att ha.

nja, beror lite på, jag t ex går på ett civilingenjörsprogram. huvudsaken är att jag klarar mina kurser i princip. finns många bra civlingenjörer som jobbar utan att ha klarat alla sina kurser också förvisso (fast då får de inte kalla sig civilingenjörer antar jag)


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

nja, beror lite på, jag t ex går på ett civilingenjörsprogram. huvudsaken är att jag klarar mina kurser i princip. finns många bra civlingenjörer som jobbar utan att ha klarat alla sina kurser också förvisso (fast då får de inte kalla sig civilingenjörer antar jag)

ah jo ingenjörsutbildningar kräver väl generellt sett inte några fina betyg, då jag själv läser ekonomi kandidat krävs det vg i det mesta för att ta mig in på de attraktiva masterutbildningarna. Men okej, att klara kurserna är oftast mycket viktigare än att gå vg.


   
SvaraCitera

Se det som ett tecken.
Du är ämnat för något högre än universitetet.
Dumpa studierna och gör något vettigt med ditt liv i stället.

Är min åsikt.


   
SvaraCitera

jag fick bra betyg på gymnasiet utan att spendera en minut på att plugga. Du är inte tillräckligt bra helt enkelt.


   
SvaraCitera

ankzor:

jag fick bra betyg på gymnasiet utan att spendera en minut på att plugga. Du är inte tillräckligt bra helt enkelt

han pratar dock om tentor


   
SvaraCitera