Aviseringar
Rensa alla

Talkshow om julklappar


Ämnesstartare

Hejsan,

Vi ska ha en talkshow i min grupp som handlar om problemet med julklappar. Priserna för julklapparna blir högre, och därför kan alla inte få de julklappar som de önskar sig. Jag, som är programledaren, ska bjuda in några gäster som har andra syn på problemet och har också andra lösningar.

Jag ska bjuda:

Jultomten: Han är förvirrad och vill att alla ska ha julklappar.

Fru tomte: Hon vill att alla som har skrivit önskelista ska få julklappar.

Sam ( tomtenissen): Han vill att alla ska få något billigt.

Jultomtens revisor: Han vill att alla pengar skall sparas till nästa jul för att julklapparna skall räcka till alla.

Rudolf (en Ren): Han tycker att de som bor i närheten av nordpolen ska få julklapparna.

Anna och Henry (föräldrar): De tycker att småbarnen ska få julklapparna först. Och ungdomarna/vuxna får det som är över.

Abigail ( från "avskaffandet av julnätverket): Hon vill att julklapparna skall bort, och julen också.

Andrew: Han älskar julen och tycker att han skall få all julklappar.

Detta är en jätterolig uppgift.:D

Hursomhelst så vill jag ha tips på vad jag kan ha för frågor som jag kan ställa till var och en av dem. Ju fler frågor, desto bättre. Men det räcker med 3-4 st för varje person, för jag har kommit på några själv.

Som t.ex.;

Andrew, varför vill du ha alla presenter för dig själv? Är inte det lite själviskt? O.s.v

Tacksam för tips[smile]

//Dream


   
Citera

går du i 5an?[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lockbete:

går du i 5an?

Haha! Nej, går i första ring. Vet att arbetet det ser ganska barnsligt ut, men det är kul när det är omväxlande.:)

Förslag på frågor till var och en av dem?

//Dream[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inga bra frågor?[smile]


   
SvaraCitera

Är det inte lite väl många personligheter? Det kommer ju bli jättelångt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Är det inte lite väl många personligheter? Det kommer ju bli jättelångt.

Jo, men det kommer det nog bli men alltså det är bara ett par frågor som jag ska ställa till varje person och följdfrågor också. Men läraren sa att alla dessa skulle vara med.


   
SvaraCitera

Dream:

Men läraren sa att alla dessa skulle vara med.

Ah, då är det ju så iofs. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

.

T.ex.

Programledaren: Tomten, hur ser du på problemet och vad har du för lösningar?

Tomten: bla bla bla bla....

Sedan frågar jag också de nämda personerna likanande frågor, men sedan kommer det dyka upp följdfrågor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Ah, då är det ju så iofs. 🙂

MM:). Tips på frågor?[cute][smile]


   
SvaraCitera

Dream:

Tips på frågor?[cute][smile]

Är skitdålig på sånt, noll fantasi. Men det fungerar ju med "varför tycker du så" och sånna fantasilösa som jag frågat :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Är skitdålig på sånt, noll fantasi. Men det fungerar ju med "varför tycker du så" och sånna fantasilösa som jag frågat :S

Haha! Samma här. Jag har alltid varit dålig på sådant, men det ska nog bli roligt.[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inga fantasifulla människor där ute som kan tipsa frågor?[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen?[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Talkshowen blev suverän, redovisade det idag![y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera