Aviseringar
Rensa alla

Tampong, aj


Yaren
Ämnesstartare

Hej hej! Jag måste verkligen ha tampong idag, ska sitta i bil i sju timmar med bara ett fåtal pauser! 🙁 jag har aldrig lyckats få in någon, så igår när mensen började (inte så mycket mens) så  beslutade jag mig för att testa, den kom cirka halv vägs, men det gjorde så jävla ont så jag tog ut den med blodiga händer 🙁

Ska det alltså sluta göra ont när man fått in den helt? :/


   
Citera
Ämnesetiketter

Vilken storlek på tampongerna har du? Om du inte har gjort det så borde du prova mini (är ett gult paket har jag för mig) och med dem så borde det inte göra så ont varken när man sätter in eller tar ut dem. För mig känns det inget när jag sätter in tamponger, däremot så känns det ibland väldigt mycket när jag tar ut dem. Ondheten är olika för alla. Prova att sätta in den hela vägen även om det gör ont, för det är ju bara en nackdel om den sitter bekvämt när den väl är inne så man slipper oroa sig. Annars är mitt enda råd till dig att prova mindre tamponger eller bindor. Mvh


   
SvaraCitera

Slappna av och ställ ena benet på på toalettstolen när du sätter in tampongen. Uppåt och sedan rakt fram.


   
SvaraCitera

prova med typ glidmedel. går det inte så tvinga inte i dig tampong för första gången när du ska åka bil. jag har sjukt svårt att få in tamponger, har tvingat i mig själv en i ett par timmar och var svimfärdig hela den tiden

usch så prova ett tag innan du ska ha tampongen så slipper du såna obehagliga upplevelser


   
SvaraCitera

Att det gör ont kan bero på att du har en för stor storlek (titta noga i affären, det finns i små storlekar på hyllan!) eller kanske att du inte blöder "tillräckligt" mycket.

För mig är det väldigt obehagligt att båda få in och ta ut en tampong i slutet av mensen när det inte är så mycket blod/flytningar som får den att glida in.

Om du inte blöder så mycket kanske du kan klara dig med binda? Tillverkarna av bindor skriver att man kan ha bindan 8 timmar, och om ni tar någon paus mitt i kan du ju byta då om det behövs. =)


   
SvaraCitera

det gör jämt ont


   
SvaraCitera

när man inte är van så är det bra att börja med små tamponger, dock kommer du behöva byta oftare då.

det är lättast att använda när du blöder mycket, eftersom det blir bra glid när du för in den.

om det gör ont att ha inne tampongen kan det bero på att du inte tryckt in den tillräckligt


   
SvaraCitera

Ha inte tamponger då


   
SvaraCitera

Tänk på att den glider in, så gör den det!


   
SvaraCitera

isola: Slappna av och ställ ena benet på på toalettstolen när du sätter in tampongen. Uppåt och sedan rakt fram.

Dat mental image


   
SvaraCitera

Köp små tamponger och sätt lite vaselin på toppen.  Första gången jag fick in en tampong skippade jag det här med foten på sitsen. Jag satt ner, slappnade av, stoppade in den och reste mig upp samtidigt som jag tryckte den längre.  Man slappnar nog av bättre om man gör något annat också, samt det är lättare att få den längre upp om du reser dig samtidigt. 


   
SvaraCitera

isola: Uppåt och sedan rakt fram.

hur är din fitta byggd? Mina är mer uppåt/rakt bakåt.


   
SvaraCitera

elverpigen:

hur är din fitta byggd? Mina är mer uppåt/rakt bakåt.

Bästa samtalsämnet i världen: vem som har den avvikande fittan


   
SvaraCitera

elverpigen:

hur är din fitta byggd? Mina är mer uppåt/rakt bakåt.

är väl samma sak?


   
SvaraCitera

GÖR EN POLL ISOLA!


   
SvaraCitera