Aviseringar
Rensa alla

Tampong första gången


Ämnesstartare

Hej, jag ska utomlands om några dagar och har räknat ut att jag kommer ha mens mina sista dagar de två första dagarna där. Har aldrig provat tampong innan men känner att nu måste jag väll eftersom jag vill kunna bada! Jag har provat förr men aldrig fått in den men nu klarade jag det för första gången. Först när jag hade satt in den så provade jag att sätta mig ner och det gjorde jätteont så jag antog att jag inte fått in den tillräckligt. Så jag tryckte in den ännu mer så en bra bit av mitt finger va inne också och testade igen. Jag kände ingenting! Men efter en liten stund började jag känna den när jag går runt och lutar mig mot olika saker men inte när jag sitter ner. Det känns också som att den ska åka ut men det gör inte ont. Jag är också jättenervös om det kommer göra ont när jag drar ut den. Jag har ob mini så den kändes ganska liten. Vad gör jag om det gör ont? Ska jag bara dra ut den då ändå? Eller ska den sitta i längre? Har även en binda nu första gången för att veta att den inte ska blöda igenom.


   
Citera
Ämnesetiketter
time
 time

Om du känner av den när du går omkring så har du inte fört in den tillräckligt långt, men om du får ont av att föra in och ta ut den så är nog kanske tampong inte bästa alternativet för dig, det ska inte göra ont. Glad


   
SvaraCitera