Aviseringar
Rensa alla

tamponger - hur länge


Ämnesstartare

Kan man ha inne en tampong under natten?


   
Citera
Ämnesetiketter

Aa. Fast hört att det inte är det bästa. Jag råka ha det en gång. Dog inte iaf.


   
SvaraCitera

kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Aa. Fast hört att det inte är det bästa. Jag råka ha det en gång. Dog inte iaf.

Men vrf är de dåligt då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

limegreenfries:

Kan man ha inne en tampong under natten?

Det beror på vad det står på kartongen o vilken storlek de är. De större kan man ju ha i hur länge som helst. Står ingen angivelse. Jag brukar sova med det, inga problem. Tampongsjukan är extremt ovanlig o jag oroar mej inte alls för den. Tror de flesta sover med det, när man vant sej vid tamponger hur lätt är det o börja med bindor igen? Helt värdelöst. Så sov med det du 🙂


   
SvaraCitera

ms_A:

. De större kan man ju ha i hur länge som helst.

Man ska ju inte ha för stor storlek bara för att man ska sova med den[no-no] Det torkar ju ut slemhinnor och annat i vaginan. Bättre att sova med vanlig storlek och trosskydd i så fall [party]


   
SvaraCitera

testa. du kommer inte ångra dig.


   
SvaraCitera
sopare

rullar egna tamponger om någon vill köpa
20 kr/st
dom är specialdesignade!


   
SvaraCitera

Paulus Af Tarsus:

testa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag brukar sova med dom :S vet inte .. inget har häänt iaf... jag har tampax iofs =)


   
SvaraCitera

stoppa den inte i näsan, hände nån jag kände en gång. AJJJJJ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag gör de [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är så otroligt mkt bekvämare att sova med tampong än med binda så oroa dig inte i onödan iaf. Man kan utan problem byta morgonen efter utan masas infektionsproblem, bara det inte går för länge liksom.

Och som någon annan sa, den där sjukdomen är vääldigt ovanlig. Man kan ju skadas av precis allt idag..[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag använder OB, den rosa förpackningen (om jag har skitmkt mens så kan jag eventuellt använda den gröna som är lite större, men det är bara om jag vet att jag inte har möjlighet att byta på väldigt många timmar).

På förpackningen så står det att man ska byta senast var 8;e timme, dvs man kan ha inne samma tampong i 10 timmar utan att oroa sig.

Men jag har tänkt på en annan sak; ni vet när man byter tampong så stoppar man ju oftast bara in en ny direkt, kroppen kanske inte ens uppfattar att man byter - så då skulle man ju/väl kunna säga att man ju faktiskt har tamponger inne i en vecka eller hur länge man nu har mens. Förstår ni vad jag menar? Pusssss


   
SvaraCitera

sopare:

rullar egna tamponger om någon vill köpa
20 kr/st
dom är specialdesignade!

Cherokee-hair tampons?


   
SvaraCitera