Aviseringar
Rensa alla

Tandblekning


Ämnesstartare

Tjenaremors!

Vill göra en tandblekning hos (tandläkaren?)

Någon som gjort det?

Hur gör dom när dom bleker tänderna?

Risker? Blir dom verkligen svagare?

Kan tänderna gulna sen?

Ja, svara och ge mig all info ni har


   
Citera
Ämnesstartare

Men är ni mobbade eller?
Svara !!!!!!!!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oroligtjej:

Hur gör dom när dom bleker tänderna?

Tror de använder någon form av blekande kräm (sådan som är i vissa tandträmer, fast starkare). Sedan använder de lite värme och något ljus för att förstärka det, så du inte behöver sitta med krämen i 24h.

oroligtjej:

Risker? Blir dom verkligen svagare?

Som jag har förstått det blir de lite skörare. Men jag känner folk smo gjort det och de märker ingen skillnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oroligtjej:

Vill göra en tandblekning hos (tandläkaren?)

Tandläkare eller tandhygienister gör sånt, fast det finns ju också crapstuff att köpa från nätet..

oroligtjej:

Någon som gjort det?

Alla hollywood kändisar [smile]

oroligtjej:

Hur gör dom när dom bleker tänderna?

sockerdrickas svar, fast det finns ju säkert olika tekniker. Har för mig att de smörjer än kräm in på tandköttet så inte det ska skadas, sedan så får du sitta med en UV-lampa i ca 1 timme. Då blir tänderna vitare. Desto längre tid , desto vitare blir dem.

oroligtjej:

Risker? Blir dom verkligen svagare?

Har för mig att om du dricker mycket läsk osv, så kan det ila rätt så mycket. Fast det finns ju tandkrämer för det .

oroligtjej:

Kan tänderna gulna sen?

Tar väl rätt länge, resultatet brukar hållas i 2-3 år om du inte då röker jättemycket eller dricker ovanligt mycket vin och kaffe.

Lycka till med blekningen! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad kostar det? :O
Många som ungdomar som gör det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

byt nick innan jag kan svara dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vadå byt nick??????+


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oroligtjej:

Vad kostar det? :O
Många som ungdomar som gör det?

Beror på var du gör det, men i Finland får du från ca 600 kronor till 2000 kronor. De billigaste håller troligtvis inte lika länge som de dyrare.

Och tror inte det är många ungdomar som gör det, eftersom vissa tandläkare inte bleker tänderna på såna som inte är 18+ eftersom det kan slita på tänderna. Bara i USA dom hetsbleker tänder [rolleyes]
Men om man tycker ens tänder är så gula att man dööööör av att se på dem, och inte trivs med det, så blek dem. Inte så big deal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gratis Under 18 om du bor i GBG[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nick15:

Gratis Under 18 om du bor i GBG[wink]

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT[surprised]

Vi hade en tandläkare i skolan i torsdags och hon sa Om man är under 18 så är det gratis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nick15:

Vi hade en tandläkare i skolan i torsdags och hon sa Om man är under 18 så är det gratis

Hur fan kan det stämma? [confused]
Tror nog hon menade någonting annat, eftersom tandblekning är egentligen inget som man egentligen skulle behöva.. [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har inte ett dugg gula tänder, me´n ett hallowood leende skulle inte sitta fel[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köpte nåt medel från..denta..white? (eller något). Allt som allt kostade det 300 och resultaten blev riktigt grymma 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att göra en tandblekning hos tandläkaren är det bästa sättet, bäst resultat och bäst kvalitee.
Enligt tandläkaren kan dom bli lite sköra men jag har inte känt av det.
Du väljer själv hur många sprutor du vill ha och hur mkt bedövning, räkna med att få betala minst 2000 kr.
Röker eller snusar du är det helt onödigt men borstar du tänderna 2 ggr/dag så har du ett fint resultat länge


   
SvaraCitera