Aviseringar
Rensa alla

Tandblekning


mens
 mens
Ämnesstartare

Ja, nu med all skit i samhället så behöver man göra någonting festligt. Och med festligt menar jag ju då tandblekning pga min ekonomi säger icke sa nicke till  jorden runtresor. 
Har ni blekt tänderna någon gång? Hittade en förpackning iWhite jag köpt för flera år sedan på något extrapris. Kommer jag bli söt eller vad tror ni?
 


   
Citera

mens: jorden runtresor.

som om du ens skulle klara av att lämna stockholm om du var ekonomistiskt oberoende Rodnar


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

S3ON:

som om du ens skulle klara av att lämna stockholm om du var ekonomistiskt oberoende Rodnar

va?


   
SvaraCitera

mens:

va?

hur ska du resa utomlands om du inte kan du dig till forumträff ens Ledsen


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

S3ON:

hur ska du resa utomlands om du inte kan du dig till forumträff ens Ledsen

kan och kan. vi har dessutom diskuterat detta innan så jag tycker att det är väldigt fult av dig att ta upp det här. vänligen skriv om tandblekning eller inte alls.


   
SvaraCitera

mens:

kan och kan. vi har dessutom diskuterat detta innan så jag tycker att det är väldigt fult av dig att ta upp det här. vänligen skriv om tandblekning eller inte alls.

massa farliga människor ute i världen :/ 

mina familjemedlemmar tandbleker minsann vid jämna mellanrum hos tandläkare... uh.

kanske skulle om hade råd men vet ej, det har ju typ ingen effekt längre än ngn vecka om en äter fel saker ändå


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

S3ON:

massa farliga människor ute i världen :/ 

mina familjemedlemmar tandbleker minsann vid jämna mellanrum hos tandläkare... uh.

kanske skulle om hade råd men vet ej, det har ju typ ingen effekt längre än ngn vecka om en äter fel saker ändå

vad är det för fel på dig? tycker du att det är kul att skämta om att jag har haft en sådan panikångest att jag har haft svårt att ta mig till grejer? dra åt helvete


   
SvaraCitera

mens: Kommer jag bli söt eller vad tror ni?

det är du ju redan silly Rodnar


   
SvaraCitera

mitt sista inlägg var väl OnT :/ 


   
SvaraCitera
mynona

Jag tror att någon privat tandläkare blekte mina en gång för att det "ingick", mn jag gör det aldrig avsiktligt - dels för att jag har hört att det slipar ned tänderna (vilket kan vara en urban myt vad vet jag ?) och dels för att det är komplett onödigt eftersom jag av naturen inte har ett amerikanskt tandleende utan ler som en fransk person med slutna läppar. 


   
SvaraCitera

Jag var på en föreläsning om just tandblekning för en tid tillbaka sedan. Jag är osäker, men när man bleker tänderna så är det inte ytterlagret, det "går igenom" emaljen och bleker det gula lagret/dentin.

Det är inte jättebra att bleka tänderna men man får vitare tänder. Dom rekommenderar dock starkt att man ska gå till tandläkaren och göra det, hellre än hemma. Laserbehandling.


   
SvaraCitera

mynona: Jag tror att någon privat tandläkare blekte mina en gång

privat regi? Galen det trodde jag inte om dig


   
SvaraCitera

Har aldrig blekt dom, tror jag... Jag var hos flourtanten för något år sedan, hon utförde en specialoperation på mig, men det var för att ta bort tandsten, ultraljud tror jag det var hon använde. Var den värsta smärtan jag varit med om Gråter

Jag vet inte så mycket om tandblekning, men är det säkert att använda sig utan den om den är några år gammal?
Jag antar dock att det inte är lika... "effektivt"? som om man gör det hos tandis. Där täcker man tandköttet mycket väl så att det inte blir skadat. Det kan man inte göra hemma? Så jag antar att det inte är lika starkt.


   
SvaraCitera
mynona

Tickstart:

privat regi? Galen det trodde jag inte om dig

är egentligen emot, men det är lätt att tala om principer när man har tandinfektion och allmänna tandvården inte fungerar som en allmän tandvård borde göra. hade inte kunnat betala privat tandläkare om inte ömma moder betalat i öm förfäran över tandinfektion.
hade inte använt privat om den allmänna fugnerat lika bra och tycker att det är fel av mig att ha använt privat.  


   
SvaraCitera

mynona:

är egentligen emot, men det är lätt att tala om principer när man har tandinfektion och allmänna tandvården inte fungerar som en allmän tandvård borde göra. hade inte kunnat betala privat tandläkare om inte ömma moder betalat i öm förfäran över tandinfektion.
hade inte använt privat om den allmänna fugnerat lika bra och tycker att det är fel av mig att ha använt privat.  

ameh sluta, Rodnar det var det bästa för din hälsa, acceptera det! :$ när var detta btw?


   
SvaraCitera