Aviseringar
Rensa alla

Tandblekning


mynona

Tickstart:

ameh sluta, Rodnar det var det bästa för din hälsa, acceptera det! :$ när var detta btw?

var för ett tag sedan nu, men ja, det hjälpte ju mot infektionen och har inte fått någon ny nu sedan dess, så jag är nöjd, även om jag är missnöjd över att det var nödvändigt att gå till en privat. 


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

mynona:

är egentligen emot, men det är lätt att tala om principer när man har tandinfektion och allmänna tandvården inte fungerar som en allmän tandvård borde göra. hade inte kunnat betala privat tandläkare om inte ömma moder betalat i öm förfäran över tandinfektion.
hade inte använt privat om den allmänna fugnerat lika bra och tycker att det är fel av mig att ha använt privat.  

är inte det samma pris? hela min familj gick privat när jag var liten. för barn var det ju gratis iof. trodde att alla tandisar måste vara knutna till tandvårdsskyddet? dock är det ju bara 300 kr per år så det gör väl varken till eller från


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Crysilis:
Har aldrig blekt dom, tror jag... Jag var hos flourtanten för något år sedan, hon utförde en specialoperation på mig, men det var för att ta bort tandsten, ultraljud tror jag det var hon använde. Var den värsta smärtan jag varit med om Gråter

Jag vet inte så mycket om tandblekning, men är det säkert att använda sig utan den om den är några år gammal?
Jag antar dock att det inte är lika... "effektivt"? som om man gör det hos tandis. Där täcker man tandköttet mycket väl så att det inte blir skadat. Det kan man inte göra hemma? Så jag antar att det inte är lika starkt.

Gjorde det ont med ultraljud? Bränns kanske iof. Min katt har gjort sådant några ggr, under narkos ofc.

Jadå, den går inte ut förrän i mars. Det blir nog bättre om man gör hos tandläkaren, dock är det ju onödigt dyrt.


   
SvaraCitera

mens:

Gjorde det ont med ultraljud? Bränns kanske iof. Min katt har gjort sådant några ggr, under narkos ofc.

Jadå, den går inte ut förrän i mars. Det blir nog bättre om man gör hos tandläkaren, dock är det ju onödigt dyrt.

Jag fick vanlig lagatand-bedövning. Om jag jämför så var det dubbla-tre gånger så ont än om man lagar en tand med allmänt illa hål. Gråter
     Smärta är olika så det är svårt att förklara bättre. Det gjordes under längre tid än att laga, alltså alla tänderna med ultraljud. 

Jo det är dyrt att göra vadsomhelst hos tandläkaren.

Lycka till med blekning.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Crysilis:

Jag fick vanlig lagatand-bedövning. Om jag jämför så var det dubbla-tre gånger så ont än om man lagar en tand med allmänt illa hål. Gråter
     Smärta är olika så det är svårt att förklara bättre. Det gjordes under längre tid än att laga, alltså alla tänderna med ultraljud. 

Jo det är dyrt att göra vadsomhelst hos tandläkaren.

Lycka till med blekning.

Uhu. Be om fler sprutor nästa gång (peppar peppar så blir det ingen!) man brukar kunna få typ tre om de inte ger en en massa på en gång.

Ja. De där 300 kr per år är ju ingenting.

Fänks! Är lite skrajsen dock. Är lite skrajsen för alla nya grejer jag ska peta på mig. Var så modig som yngre men nu på senaste tiden har jag blivit så medveten om sånt.


   
SvaraCitera

Finns massvis med tandblekning för att bleka tänderna hemma på sidan www.whitening.nu för under 300:- Hjärta 


   
SvaraCitera