Aviseringar
Rensa alla

Tandkräm och utslag


Ämnesstartare

Hej!
igår kväll fick jag en hemsk finns bredvid näsan (under ögat). Så jag la på tandkräm, som kan ha hamnat mycket utanför finnen, å la ett plåster på. Så sov jag med det. 
På morgonen (alltså imorse) så tvättade jag bort tandkrämen å då fick jag en stor runt röd/lila prick runt min finne. Finnen är ju typ borta nu men det har gått en hel dag, och den där runda grejen är inte borta. 
Någon som vet vad jag ska göra för att den ska bort?


   
Citera

Ingen aning, den kanske försvinner med tiden. Sminka bort den? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XxArchyxX:
Ingen aning, den kanske försvinner med tiden. Sminka bort den? 

Jag har försökt, det går inte. Dessutom känns den också 


   
SvaraCitera

Du kanske är allergisk mot något i tandkrämen, därför din hud reagerar så. Ifall det inte försvinner efter någon dag hade jag frågat skolsjuksköterskan eller något sånt. 


   
SvaraCitera

Tandkräm är inte ett rimligt medel mot finnar.

Finnen kan bli uttorkad, men tandkrämen kan också kemiskt "bränna" huden.

Är det ett stort märke? Om du trycker på det, kommer blodet tillbaka fort?

Jag skulle inte sminka över ett sår, just för att det inte är så snällt mot kroppen/läkningsprocessen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finnen är borta men jag hade råkat lägga ganska mycket utanför under natten. Det är ett ganska stort märke som svider lite. Å ja, blodet kommer fort tillbaka. 

WhaleTrail:
Tandkräm är inte ett rimligt medel mot finnar.

Finnen kan bli uttorkad, men tandkrämen kan också kemiskt "bränna" huden.

Är det ett stort märke? Om du trycker på det, kommer blodet tillbaka fort?

Jag skulle inte sminka över ett sår, just för att det inte är så snällt mot kroppen/läkningsprocessen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Du kanske är allergisk mot något i tandkrämen, därför din hud reagerar så. Ifall det inte försvinner efter någon dag hade jag frågat skolsjuksköterskan eller något sånt. 

Jag tror också det. och hoppas det är borta till imorgon för jag har en dejt på torsdag. 


   
SvaraCitera

its_just_me:

Jag tror också det. och hoppas det är borta till imorgon för jag har en dejt på torsdag. 

Lycka till


   
SvaraCitera