Aviseringar
Rensa alla

Tandläkarn VÄGRAR slipa lite grann på mitt isberg!!!


Ämnesstartare

Förra året bokade jag en tid hos tandläkaren, jag sa att jag ville slipa ALLA mina tänder, hon började men jag kände ingenting. Efter ca 10 minuter sa hon att hon bara slipade lite grann ( med andra ord ingen skillnad) och jag kollade i spegeln.

Det är så att jag har en tand som är formad som ett isberg och den vill jag slipa ner då jag aldrig vågar le sedan jag var 13-år. Jag sa att hon får slipa ner den tanden EXTRA mycket men hon vägrar och säger att ilningar kan komma samt att tanden blir extra skör. Hur funkar reglerna egentligen? Kan en tandläkare stoppa en patient från att fatta ett beslut? [tired]


   
Citera
Ämnesstartare

mullis711:

Kan en tandläkare stoppa en patient från att fatta ett beslut?

om det gör så att du kommer få ont och problem i framtiden - ja. Hon vill väl inte ha det ansvaret på sig fattar du väl?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erbjud dig att skriva på ett kontrakt där du håller henne ansvarslös från alla ev problem som kan uppstå i framtiden så kanske hon gör som du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är klart hon säger nej till att förstöra dina tänder.
Tandläkaren stoppar dig inte från ett beslut, men hon tänker inte göra det åt dig. Om du bad henne slå sönder tänderna med en slägga skulle hon inte göra det heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidsro:

Det är klart hon säger nej till att förstöra dina tänder.

Tänderna förstörs inte av "Lätt" slipning, ska man behöva skämmas för sitt leende bara för att läkaren är arrogant och skjuter allt ansvar ifrån sig?? [tard]

Fingerprints:

Hon vill väl inte ha det ansvaret på sig fattar du väl?

Hon har visst ansvar, men det är JAG som gjort valet och får väl skylla mig själv ifall jag får problem framöver. ÅTERIGEN det handlar om "relativt" lätt slipning av en tand som ser ut som ett isberg och är riktigt vass, ingen hjärtoperation [ops][ops]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ganon:

Erbjud dig att skriva på ett kontrakt där du håller henne ansvarslös från alla ev problem som kan uppstå i framtiden så kanske hon gör som du vill.

Det ska jag göra, tack Ganon [bigcheers]


   
SvaraCitera

gå till en privat klinik då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mullis711:

Tänderna förstörs inte av "Lätt" slipning, ska man behöva skämmas för sitt leende bara för att läkaren är arrogant och skjuter allt ansvar ifrån sig??

vem av er har tandläkarutbildning egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mullis711:

Tänderna förstörs inte av "Lätt" slipning, ska man behöva skämmas för sitt leende bara för att läkaren är arrogant och skjuter allt ansvar ifrån sig?? [tard]

Men du förstår väl att det hon säger är sant? Att det lätt blir ilningar och att tanden blir skörare om hon ska slipa ned emaljen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mullis711:

Hon har visst ansvar, men det är JAG som gjort valet och får väl skylla mig själv ifall jag får problem framöver. ÅTERIGEN det handlar om "relativt" lätt slipning av en tand som ser ut som ett isberg och är riktigt vass, ingen hjärtoperation

hon vill inte ha ansvar för att du har ont i framtiden, för att du kände dig lite ful när du var ung. Det är allt detta handlar om.

Tror hon vet bäst vad för slipning som behövs och vad det finns för risker med det.


   
SvaraCitera
kook
 kook

hade en kompis som tog en nagelfil, mkt idiotiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidsro:

Men du förstår väl att det hon säger är sant? Att det lätt blir ilningar och att tanden blir skörare om hon ska slipa ned emaljen?

Ja fast återigen så är det MITT ansvar då jag är straffmyndig och får mer eller mindre skylla mig själv, hellre ont i tanden varje dag än att jag ska må psykiskt dåligt över mina fula tänder jag har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mullis711:

Ja fast återigen så är det MITT ansvar då jag är straffmyndig och får mer eller mindre skylla mig själv, hellre ont i tanden varje dag än att jag ska må psykiskt dåligt över mina fula tänder jag har.

om du vill göra det själv är det DITT ansvar. Om hon gör det är det hennes.

Om du mår så dåligt över dig själv bör du nog gå och prata med någon istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

för att du kände dig lite ful när du var ung.

När jag var ung? Inte för att jag gammal nu men tack för komplimangen [cry]

Iallefall detta är seriöst, jag vågar aldrig le pga mina isberg på vardera sida, du själv skulle reagera likadant som jag men då du förmodligen är helt perfekt ( en del är detta) så har du inte det problemet [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Om du mår så dåligt över dig själv bör du nog gå och prata med någon istället.

Jag mår inte dåligt, dock vet jag att de hindrar mig från att le, många påpekar mina snea tänder även föräldrarna, inte så roligt direkt [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mullis711:

När jag var ung? Inte för att jag gammal nu men tack för komplimangen

beräknat från när du är gammal och har ont i tanden smartskaft.

mullis711:

Iallefall detta är seriöst, jag vågar aldrig le pga mina isberg på vardera sida, du själv skulle reagera likadant som jag men då du förmodligen är helt perfekt ( en del är detta) så har du inte det problemet

har skitfula tänder men har lärt mig leva med det.

Ha lite förståelse för att din tandläkare inte vill göra något som kommer orsaka dig smärta. Tycker inte det är alls svårt att förstå. Varför tror du att vi inte har dödshjälp i sverige? Jo för att ingen vill vara den som dödar en person. Vi förstår att personen lider och vill dö, men ingen vill vara den som dödar.


   
SvaraCitera