Aviseringar
Rensa alla

Tandmånad


Ämnesstartare

Såg detta och blev överlycklig. Det gäller för katter också, även om hundar får störst uppmärksamhet
(som vanligt)
Gratis tandundersökning för hund & katt
Stella ska få visa upp sina gaddar på måndag för doktorn.
För första gången ska jag alltså lämna en veterinärmottagning med henne utan att punga ut flera hundra kr. [crazy][crazy]
(fast man kan ej låta pengar bestämma över sitt djurs vård ofc)

Image

GÅ DIT MED DIN PÄLSKLING OKI


   
Citera

isola:

(fast man kan ej låta pengar bestämma över sitt djurs vård ofc)

det beror på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

det beror på

Nä. Har man ej pengar till sitt djurs hälsa så ska man inte ha djur, det är själviskt.
Hade blivit tvungen att lämna ifrån mig Stella om jag inte haft en pappa som också tycker om henne mkt och betalar de allra värsta räkningarna.
Önskar att veterinärvård vore subventionerad.


   
SvaraCitera

isola:

Har man ej pengar till sitt djurs hälsa så ska man inte ha djur, det är själviskt.

har man djur och sedan av någon anledning förlorar sin inkomst ska man skjuta det då eller vad säger du

fattigt folk skaffar barn, varför då inte katt

ditt resonemang börjar från fel håll, det är inte den fattiga som är självisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VAD BRA ATT DU PÅMINDE MIG
GICK Å SKRAPA TANDSTEN PÅ WALLEBALLE
DET HAR JAG BEHÖVT GÖRA LÄNGE MEN VARJE GÅNG JAG HAR MÖJLIGHET GLÖMMRE JAG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

ditt resonemang börjar från fel håll, det är inte den fattiga som är självisk

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

har man djur och sedan av någon anledning förlorar sin inkomst ska man skjuta det då eller vad säger du

Självklart inte, då får man lämna bort det om man inte kan ta hand om det. Precis som man gör när man/någon i familjen blir allergisk.

internet:

ditt resonemang börjar från fel håll, det är inte den fattiga som är självisk

I detta fall är det så.
Nekar jag Stella vård för att jag är fattig så får ju jag det bra, en gosig gullig katt att ha hemma, men hon får dte dåligt då hon går omkring och är sjuk.

internet:

fattigt folk skaffar barn, varför då inte katt

Vilket är rätt så dumt då barn kostar pengar, men barnsjukvård är iaf gratis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

GICK Å SKRAPA TANDSTEN PÅ WALLEBALLE
DET HAR JAG BEHÖVT GÖRA LÄNGE MEN VARJE GÅNG JAG HAR MÖJLIGHET GLÖMMRE JAG

AH GJORDE OCKSÅ DETTA FÖR ETT TAG SEDAN


   
SvaraCitera

isola:

Precis som man gör när man/någon i familjen blir allergisk.

att lämna bort ett djur för att man inte har pengar är inte nödvändigtvis själviskt, djur är inte prylar. att tvinga bort djur från familjer för att dessa inte har råd däremot...

isola:

Nekar jag Stella vård för att jag är fattig så får ju jag det bra, en gosig gullig katt att ha hemma, men hon får dte dåligt då hon går omkring och är sjuk.

jag vet inte riktigt vad din definition av "bra" är, men min definition av "bra" är en bit över den gräns då alla i hushållet har råd med sjukvård...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

att lämna bort ett djur för att man inte har pengar är inte nödvändigtvis själviskt, djur är inte prylar. att tvinga bort djur från familjer för att dessa inte har råd däremot...

Det är jämförbart med att soc tar barn från sina hem, det är beklagligt men nödvändigt för barnets välbefinnande.
Alla har rätt till grundläggande vård.

internet:

jag vet inte riktigt vad din definition av "bra" är, men min definition av "bra" är en bit över den gräns då alla i hushållet har råd med sjukvård...

Precis! Och då hade ju hon ej haft det bra om jag haft kvar henne trots att hon inte får behandling.
När jag fick henne från katthemmet så var hela hennes tandkött ruttet och svart. Hon kliade sig ständigt i munnen för att hon hade så ont. Det påverkade henne inte märkbart annars då hon var sprallig och glad trots det, så jag hade nog kunnat låta bli att åtgärda detta och ändå haft en glad katt tills infektionen spritt sig.


   
SvaraCitera

isola:

Alla har rätt till grundläggande vård.

ja, det säger jag inte emot, men tycker ditt resonemang är lite bakvänt ändå. ifall alla har rätt till grundläggande vård kan inte grundläggande vård kräva pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

ja, det säger jag inte emot, men tycker ditt resonemang är lite bakvänt ändå. ifall alla har rätt till grundläggande vård kan inte grundläggande vård kräva pengar.

Men nu gör det ju det, och djurvård är dessutom inte subventionerad som människovård är.
Allt kostar ju pengar. Läkare ska ha lön, sjukvårdsprylar måste köpas in, lolaler måste hyras osv. Så det funkar ju ej om det är gratis.


   
SvaraCitera
Exner

isola:

(fast man kan ej låta pengar bestämma över sitt djurs vård ofc)

[wink]


   
SvaraCitera

isola:

Allt kostar ju pengar. Läkare ska ha lön, sjukvårdsprylar måste köpas in, lolaler måste hyras osv. Så det funkar ju ej om det är gratis.

här får du en låda: tänk inom den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

här får du en låda: tänk inom den

Nä nu är det du som är fast i lådan. Du tänker bara att allt ska vara gratis för att det är snällt osv, inte att folk kräver lön och att saker faktiskt kostar. Även om det är fel.
Vi har bra vård som ändå är subventionerad och för det mesta går under högkostnadsskyddet, liksom mediciner.
Djur har det ju värre på den punkten.


   
SvaraCitera