Aviseringar
Rensa alla

Tandställning !!


Ämnesstartare

Hejhej! :$

nu är det så att lilla jag kommer få tandställning om några månader och jag är verkligen livrädd. [n]

o det är inte för att bli mobbad eller så, utan det är för att jag har hört att massor med matrester kan fastnar på tandställning [cry]

så ni som har haft eller har tandställning, hur ofta fastnar mat på tandställningen och om man t.ex är i skolan, hur ska man få bort det? Ska man typ ta med en hel tandborste eller något till skolan för att borsta tänderna efter maten? [shake] Eller räcker det med en tandpetare så man kan peta bort? [blush]


   
Citera
Ämnesetiketter
zent
 zent

Personligen tycker jag att vissa tjejer passar i tandställning, det är snyggt... på något sätt. Kanske är bara jag som tycker det. 🙂

Dock är det inget att skämmas över då du kommer ha dubbelt så fina tänder senare i livet... tänk så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zent:

Dock är det inget att skämmas över då du kommer ha dubbelt så fina tänder senare i livet... tänk så.

ja det vet jag ju [wink] men vad händer med maten som fastnar i tandställningen?!


   
SvaraCitera
zent
 zent

Du borstar tänderna? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zent:

Du borstar tänderna?

i skolan? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Exner

Eltandborste är ett hett tips - får bort mer beläggningar. För att rengöra mellan tänderna och i vid metallbrickorna är​ en sådan här bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha men läser ni inte mitt inlägg ?! [sad]
jag frågar om vad som är lämpligt att ta med sig till skolan för att rengöra tandställningen eller OM det är lämpligt att ta med sig något alls [blush]


   
SvaraCitera
Exner

Wendy:

vad som är lämpligt att ta med sig till skolan för att rengöra tandställningen

Exner:

är​ en sådan här bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

är​ en sådan här bra.

mjååå, är det inte såndana som lätt skär upp tandköttet så man får infektion? :$[blush] inte bra ![no-no]


   
SvaraCitera
Exner

Wendy:

mjååå, är det inte såndana som lätt skär upp tandköttet så man får infektion? :$inte bra !

Hade aldrig några sådana problem under de två år som jag hade räls. Ett annat alternativ är en smal tandborste med få strån, som är anpassad just för tandställningar. Det är dock inte nödvändigt att rengöra den under skoldagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wendy:

hur ofta fastnar mat på tandställningen och om man t.ex är i skolan, hur ska man få bort det?

Jag hade tandställning i hela munnen några år, har för mig att mat inte var ett så stort problem... Jag lärde nog mig pilla bort det med tungan typ. Annars är ju en mindre tandborste ett bra knep, det behöver ju ingen märka [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaha, okej då [bigsmile]
tack för svaret !![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade tandställning i två och ett halvt år och jävlar vad det fastnade mat! Fast det beror givetvis på vad för mat man äter. Jag hade alltid med mig ett gäng tandpetare och en liten fickspegeln, då kan man alltid peta bort det även om man inte har en spegel i närheten.
Så mitt tips är att alltid ha ett litet gäng tandpetare med dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Egyptologen:

Så mitt tips är att alltid ha ett litet gäng tandpetare med dig.

jaa, det ska jag 😀[bigsmile] kommer säkert ta med mig ett helt paket dem första månaderna.. men jag överlever väl[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wendy:

kommer säkert ta med mig ett helt paket dem första månaderna.. men jag överlever väl

De första månaderna är man typ jättenogrann, men efter nåt år orkar man inte bry sig mer. Då går man runt med gamla morötter i tänderna hela tiden. [smile]


   
SvaraCitera