Aviseringar
Rensa alla

Tandställning eller inte? HJÄLP!


Ämnesstartare

Hej!
Jag har varit hos tandläkaren där dem konstaterade att om jag ville, så kunde jag få tandställning, men att mitt bettfel inte alls var så farligt.
Om jag bestämmer mig för att ha rälsen så måste jag ha den sammanlagt 2½ år + 1 år med plastskena.
Det är otroligt jobbigt att veta att jag ska handskas med detta i 3 år. [cry]
Visst är mina tänder lite snea, men verkligen inte så mycket att det syns, och dessutom ler jag aldrig med "tänderna" [rolleyes]
Jag vill ha raka tänder, men jag vill samtidigt inte ha rälsen i 3 år. Beslutsångest! Vad ska jag göra? [cute]

Dessutom, killar: skulle ni nobba en tjej för att hon har tandställning?
Om ni såg en snygg tjej på festen exempelvis, skulle ni tycka hon var mindre snygg om hon hade tandställning och skulle chanserna minskas att ni t.ex gick fram och pratade med henne? [sad]
Tycker ni det skulle vara äckligt/konstigt att kyssa en tjej med tanställning?

Skulle bli OERHÖRT TACKSAM för svar, eftersom jag måste bestämma mig tills på torsdag [cute]
<3


   
Citera

om du vill ha raka tänder måste du väl ha rälsen


   
SvaraCitera

Plastskena? Överbett eller vadå?
Men såklart att du ska satsa på det.

Och om det kommer en kille som bryr sig så mycket att en tandställning, som faktiskt gör underverk, är äckligt så är han inte så mycket att ha ändå.


   
SvaraCitera

Jag hade i flera år och tyckte inte att det var nämnvärt ansträngande eller irriterande. Acceptera medan det inte kostar.

Harpya:

Plastskena?

Man skall ha det för att motverka att tänderna rör på sig när man tar bort ställningen.


   
SvaraCitera

Brukar tycka att det är gulligt när folk har tandställning [blush]


   
SvaraCitera

rosapepsiburk:

Dessutom, killar: skulle ni nobba en tjej för att hon har tandställning?

Nej, det skulle aldrig bero på tandställningen. Tycker tom att det är ganska sött på många tjejer


   
SvaraCitera

Sinister:

Man skall ha det för att motverka att tänderna rör på sig när man tar bort ställningen.

Jag har en ståltråd, ingen plastskena.


   
SvaraCitera

Harpya:

Jag har en ståltråd, ingen plastskena.

Det verkar smidigare. Jag tappade bort min efter någon månad.


   
SvaraCitera

Sinister:

Det verkar smidigare. Jag tappade bort min efter någon månad.

Min går sönder och har rivit upp min tunga lite då och så, plus att mina huggtänder har åkt tillbaka en hel del, så det är nog inte sådär jättebra.


   
SvaraCitera

Harpya:

Min går sönder och har rivit upp min tunga lite då och så, plus att mina huggtänder har åkt tillbaka en hel del, så det är nog inte sådär jättebra.

Att ha kvar tandställningen i ett år verkar mer praktiskt.
Jag föreslog detta för min tandläkare som verkade tro att jag var sinnessvag.


   
SvaraCitera

Min ena framtand var vriden så "framsidan" var vänd mot andra tanden, jag hade fruktansvärt överbett och för många tänder. När jag var tio fick jag först en nattskena som satt fast i baktänderna, efter det hade jag räls i under- och överkäken i två och ett halvt år sedan plastskena. Fick även dra ut två tänder.

Tog bort rälsarna när jag var fjorton eller femton. Nu har jag perfekta tänder och en liten ståltråd bakom framtänderna som ska tas ut när jag blir 20. Bästa som någonsin hänt mig.

Dessutom, passa på nu innan du blir 20 så det är gratis. De ger inte alla tandställning och kostnaden för alla mina ingrepp och ställningar gick upp över 100 000. [y]


   
SvaraCitera

Sinister:

Att ha kvar tandställningen i ett år verkar mer praktiskt.
Jag föreslog detta för min tandläkare som verkade tro att jag var sinnessvag.

Jo. Och jag sa även att jag ville börja med nattandställningen igen men hon sa att det inte skulle fungera mer. Det är ju inte så att jag har en hel centimeter kvar.


   
SvaraCitera

Klart att man ska ha det om man behöver det.


   
SvaraCitera

tandställning kanva mkt fint


   
SvaraCitera

Kör på tandställning. Tycker att det är snyggt.


   
SvaraCitera