Aviseringar
Rensa alla

Tandställning eller inte? HJÄLP!


rosapepsiburk:

Skulle bli OERHÖRT TACKSAM för svar, eftersom jag måste bestämma mig tills på torsdag

Okej, då säger jag såhär: Strunta i vad killarna tycker! Du ska göra det DU känner för, det DU mår bäst av att göra.
Jag har haft tandställning och visst är det värt det, men jag behövde det verkligen. Det verkar inte som att du behöver det så mycket. Tandläkarna överdriver. Det är smärtsamt med tandställningg.


   
SvaraCitera

Var glad att du kan fixa tänderna i ung ålder och slippa gå runt med dåliga tänker senare och ångra att du aldrig tog dig i kragen och bara gjorde det. Det kommer att löna sig att ha fina tänder senare i livet än att vara rädd för en dum tandställning nu för att killen i parallellklassen kanske inte visar lika stort intresse för dig.
Och att du inte ler med 'tänderna' kanske just beror på dina tänder. Från nära vänner som har haft tandställning, har det varit en drastisk förändring och de VILL le med öppen mun för att visa ett glänsande vitt, rakt, leende.


   
SvaraCitera

Man blir snygg i käften, men nackdelen är att man får dra ut tänder för att få dit tandställningen. Har man otur rotar sig tänderna på flera ställen och då får man också dra ut tänder. Tandställningen har man flera år. Jag ångrar att jag valde tandställning.


   
SvaraCitera

Patric:

nackdelen är att man får dra ut tänder för att få dit tandställningen

Är ju inte alla som gör.


   
SvaraCitera

airways:

Är ju inte alla som gör.

Jag känner ingen som inte behövt. Å andra sidan känner jag väll inte hela Jordens befolkning heller...


   
SvaraCitera

det är klart att du ska ha tandställningen!
När du blir äldre och kanske ångrar dig får du dessutom betala hela det dyra kalaset själv..!
jag har själv haft tandställning. Det var jobbigt. Men jag vänjde mig snabbt =) Det är värt det 😉 jag lovar. [bigsmile]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera