Aviseringar
Rensa alla

Tandställning i min ålder


Ämnesstartare

hej!

jag går i trean och ska fylla 19 om en vecka. jag har fått möjligheten att få tandställning gratis. anledningen till detta är att det jag fixade till i 7-9:an gått tillbaka och jag antar att tandläkaren kände sig lite skyldig. mina tänder är ok och ser ut ungefär som alla andras, men det jag står mig på är att de inte ser så bra ut som de borde efter två år med tandställning. det jag kan uppnå med en tandställning är förhoppnigsvis "perfekta" tänder. Detta kommer ta ungefär 1,5 år och då ska jag ha räls.

så till min fråga. att det är jobbigt är inte det största problemet. det är däremot hur det ser ut och det faktum att jag är relativt gammal för att få tandställning (iofs för andra gången). tycker ni att det är konstigt att jag, som snart fyller 19 och kommer ha tandställning förbi 20-strecket, har det? hur fult tycker ni egentligen att det är? det jag är mest intresserad av att höra är tjejers åsikter, eftersom det är i en kärleksrelation utseendet spelar som störst roll, men även killars. självklart är det insidan och ens personlighet som är det avgjörande, men jag antar att om ni såg två identiska kopior av mig, en med tandställning och en utan skulle ni tycka den utan var snyggast.

så, hur fult är det? skulle ni hindras av att flirta/ta kontakt/whatever ni vill göra av att jag har tandställning vid min relativt höga ålder? och slutligen, hur skulle ni ha gjort i min situation?

hoppas det inte blev för långt och ni har tid att hjälpa mig:)


   
Citera

jag tycker inte att de e fult.
de e bättre att ha tandställning när man e 19-20 än att ha snea tänder hela livet


   
SvaraCitera

Hade tandställning från 8:an till 1:an och det har typ börjat gå tillbaka lite för mig med :/ Men inte så extremt så jag skulle aldrig ta på den där skiten igen, fyfan, går ju inte att käka ris [tard]

Men nej, jag skulle inte tycka det var konstigt, även om du som du skrev inte bryr dig så mycket om killars åsikter 😛


   
SvaraCitera

Matt3:

Detta kommer ta ungefär 1,5 år och då ska jag ha räls.

jag tycker att killar med tandställning är snygga. om de är snygga från början. som du ser ut att kunna va [party] iofs är jag för ung för att säga vad som "passar sig" på 20-åriga killar. menmen, jag är tjej, med räls[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmelipemmeli:

om de är snygga från början. som du ser ut att kunna va

haha, smörare där;) men jag är ju fortfarande 18 så...


   
SvaraCitera
kachin

Det skulle väl inte vara så farligt, men det är inte så farligt med sneda tänder heller. 🙂
Sen kan du ju be tandläkarna spänna tandställningen EXTRA hårt så kan du bli av med den snabbare och köra på natttandställning istället. [badgrin][cute][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:

Sen kan du ju be tandläkarna spänna tandställningen EXTRA hårt så kan du bli av med den snabbare och köra på natttandställning istället.

går det? alltså, gör dom det om man ber dem och det funkar?


   
SvaraCitera

Men skit i det. Varför ska man ha "perfekta" tänder för. Tror inte dina ser helt cp ut direkt.[shake]


   
SvaraCitera
kachin

Matt3:

går det? alltså, gör dom det om man ber dem och det funkar?

Ingen aning. Men skulle nog göra jäkligt ont. 😛


   
SvaraCitera

Alltså, snygg är du ju redan. Så en perfect rak tandrad ser jag som en bonus [love]


   
SvaraCitera

Ja, jag skulle fan inte göra det, i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Alltså, snygg är du ju redan. Så en perfect rak tandrad ser jag som en bonus

haha:) betyder det att du tycker jag ska ta erbjudandet eller inte? ledsen om jag inte hängde med...


   
SvaraCitera

Matt3:

så, hur fult är det?

Personligen så tycker jag att det är ganska sött på killar.


   
SvaraCitera

Skulle inte bry mig ett smack. Ärligt talat så tänker jag knappt på att en person har tandställning. Att tjejer inte skulle flirta med dig p.g.a detta har jag Väldigt svårt att föreställa mig. Lika som att de inte skulle flirta tillbaka om du började flirta med dem.

Skaffa tandställning! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker du borde ta emot erbjudandet, du kommer ångra dig senare om du inte gör det. Passa på att fixa tänderna gratis för när du blir över 20 kmr tandvård kosta skit mycket. Det är viktigt med bra tänder 🙂


   
SvaraCitera