Aviseringar
Rensa alla

Tangentbordet är knas[cry]


Ämnesstartare

Jag har en Sony Vaio, den är inte ens ett halvår gammal men nu (precis när jag sitter och skriver en hemtenta, hurraaa!) har mitt tangentbord lagt av.

Testade med att starta om datorn, men detta ledde bara till att jag inte kan logga in alls då jag inte kan skriva in lösenordet till användaren...[mad]

Några få tangenter fungerar, det är typ olika varje gång jag startar om datorn (har gjort det typ 5 ggr) så ser inget logiskt samband i vilka tangenter som fungerar, men det är typ endast 5-6 tangenter på hela tangentbordet som fungerar varje gång.

Någon som vet vad det kan vara som är problemet? Googlade lite, men jag har inte spillt på datorn eller råkat trycka på Scr LK eller så, får liksom inget svar genom googlingarna....

Sorry om mitt inlägg är lite rörigt, har total panik över hemtentan just nu...


   
Citera

Nirr:

Någon som vet vad det kan vara som är problemet?

Fungerar de inte alls, eller får du fram andra tecken än de som står på tangenten när du trycker?

Händer det inget alls när du trycker, och du har startat om datorn, så är tangentbordet nog dessvärre trasigt. Är det bara så att det blir fel tecken, så har du nog bara lyckats ställa in fel tangentbordslayout.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Fungerar de inte alls, eller får du fram andra tecken än de som står på tangenten när du trycker?

De fungerar inte alls. Har varit med om att jag lyckats ändra skrivbordet, så vet hur man fixar till det om det händer. Testade att starta om datorn några gånger, ibland fungerade vissa tecken och bokstäver, men just nu fungerar ingen tangent alls. Verkar som det blir så att jag får åka och lämna in datorn nu ikväll...


   
SvaraCitera

Nirr:

Verkar som det blir så att jag får åka och lämna in datorn nu ikväll...

Alt. köp ett billigt skittangentbord så du kan göra klart akuta arbeten först, om du ej har tillgång till annan dator ;p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Alt. köp ett billigt skittangentbord så du kan göra klart akuta arbeten först, om du ej har tillgång till annan dator ;p

Har tillgång till en annan dator, men är bekvämare med min egen bara. Just nu använder jag ett annat tangentbord , dock kan jag bara ha det tillfälligt då det tillhör pappas jobbdator och han måste ha det igen nästa vecka.

Eftersom datorn bara är 5 månader gammal så ska jag ändå lämna in den när jag är klar med tentan, och hoppas på att de vill byta ut tangentbordet, jag har trots allt inte själv orsakat problemet vad jag vet, har ju varken spillt något på det eller misshandlat det på något annat sätt.


   
SvaraCitera

. Skulle jag vara du skulle jag se till att få tentan klar så fort som möjligt och lämna in den sedan. Hur mycket de än protesterar så måste dem laga den åt dig.


   
SvaraCitera

Nirr:

Eftersom datorn bara är 5 månader gammal så ska jag ändå lämna in den när jag är klar med tentan, och hoppas på att de vill byta ut tangentbordet, jag har trots allt inte själv orsakat problemet vad jag vet, har ju varken spillt något på det eller misshandlat det på något annat sätt.

Då är det nog inga problem att få det på garantin.


   
SvaraCitera

Kan hända att anslutningen mellan tangentbord och moderkortet glappar. Pröva att ta ut stoppa in anslutningen till tangentbordet igen, kolla i manualen så får du en tydligare beskrivning. Pröva att dra in ett tangentbord med USB-anslutning annars, ifall det inte fungerar så har du något macklemang med USB-controllern.


   
SvaraCitera