Aviseringar
Rensa alla

Tankar om feminism


Ämnesstartare

Chibibbi:

Haha, så sympatisk av dig! Galen (sagt med ironi i all vänlighet - naturligtvis)

Du är passivt agressiv nu. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Du är passivt agressiv nu. 

Nej, det är jag inte. Jag sade inte att jag höll med, utan påpekade att det inte var så sympatiskt sagt av honom och använde mig utav ironi för att få fram budskapet. Sedan lade jag till en parentes, just för att specificera att jag inte menade något illa och för att förtydliga min intention.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Nej, det är jag inte. Jag sade inte att jag höll med, utan påpekade att det inte var så sympatiskt sagt av honom och använde mig utav ironi för att få fram budskapet. Sedan lade jag till en parentes, just för att specificera att jag inte menade något illa och för att förtydliga min intention.

LÄGG NER!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag håller med dig.

mynona:

Särartsfeminismen kanske handlar om det. Men den är ganska omodern.

snarare o-postmodern, saknandes kunskapsnihilism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

LÄGG NER!

Jag förstår faktiskt inte. Vadan detta uttryck? Jag var fullkomligt ärlig. Hade ingen aggression i tonen överhuvudtaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Du borde gå med i några diskussionsgrupper om ämnet på fb. Vissa är rätt bra.

Pma gärna förslag om du vill. 

df rqp: jag håller med dig.

Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men vi har ju diskuterat detta i flera trådar senaste tiden.. måste vi ha en till. Börjar bli tröttsamt och jag blir bara provocerad just nu känner jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten: Feminism handlar om att öka statusen och respekten för feminitet i samhället.

Dummaste uttalandet jag har hört.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten: Pma gärna förslag om du vill.

denna är öppen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feminism är för mig:

a) Uppfattningen om att vi lever i ett patriarkalt samhälle.
b) Viljan att förändra detta. 

Svårare än så behöver man inte göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

feminismen har blivit negativt laddad för att somliga feminister inte kan föra retorik som behövs i laddade ämnen - precis som i vilken fråga som helst. det blir så personligt för de berörda att dialogen blir snudd på hotfull och därmed stöter bort följare från ismen. inte från innebörden, men från att göra ismen till en ideologi. 

min syn.

personligen kallar jag mig ej för feminist för att jag inte aktivt arbetar för lika rätt, dessutom anser jag mig själv kunna hävda mig om en diskrimineringsfråga hade kommit på tal. men jag är naiv i frågan. tror jag.


   
SvaraCitera