Aviseringar
Rensa alla

Tankar om otrogenhet och sex


Ämnesstartare

Visste ej vad jag skulle döpa tråden till, men detta får duga!

Är sex med en annan person ett otroligt svek?

Har funderat på det massor på senaste tiden då jag har en pojke som endast haft mig som flicka och jag hoppas att det ska förbli så. Men tänker att han lär missa så mycket, sex med andra personer, ragga på tjejer osv osv osv.

Jag menar, det är ju ändå en del av livet. Nånting som man vill uppleva (det är olika för alla blablabla - jag vet).

Så har jag tänkt på det där med att ens partner har sex med andra. Jag finner det inte så hemskt, nu har jag ju inte varit med om det. Men låt oss säga att min partner skulle vilja ha sex med någon, som han inte har något känslomässigt band till alls, och jag då får veta det, då skulle det väl inte vara så jobbigt?

Sex är ju bara sex, sex är inga känslor om man inte gör det till sex med känslor. Så länge jag får ha min partners känslor för mig själv så är det lugnt. Eller?

En affär bakom ens rygg skulle ju såra, men om det endast är sex och är öppet om det. Visst kanske det sårar om ens herr/flicka säger "jag vill ha sex med någon som inte är du" men det är ju ändå lite som "jag vill ge en tjejkompis en kram" och det är ju inget farligt. Så länge det ej är massor av känslor inblandade.

Är en ganska luddig text, men vad tycker ni? Vill ha alla tankar osv så jag kan komma fram till en egen bild. Hmsi


   
Citera
Åtta

Jag håller rent principiellt med dig. Personligen har jag aldrig upplevt det, så det är väl svårt att säga hur det skulle vara i verkligheten, men teoretiskt så låter det vettigt. Så länge inte min partner "ersätter" mig med andra så påverkar det ju inte mig negativt på något sätt att hon har sex med andra, och vice versa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmh håller me


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att sex utanför förhållandet är ett svek om det bryter mot reglerna man lagt upp gemensamt. Så länge båda parter inte känner sig svikna eller ersatta eller whatever så är det väl fritt fram att utforma sina relationer hur man vill.

Själv är jag inte direkt den avundsjuka typen, med vissa undantag. Håller väl med Åtta typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter bra i teorin
men skulle själv inte palla pga har inte världens bästa självkänsla.. [crazy] så skulle bara känna mig bortvald


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för egen del gör det ingenting om min partner har sex med andra, så länge de är snälla.

men det är klart det kan vara ett otroligt svek om det är så den ena parten upplever det och den andra lovat sexuell trohet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är man i ett förhållande med en person som inte är för polygami så är det inte heller särskilt konstigt att det skulle stöta på patrull att ligga med någon annan.

Att ta bort sex från en människa som tycker att sex är det bästa som finns är lika bra för den personen som att ta bort en bok från en bokmal. Så att hävda att sex inte är känslor är fullständig jävla lögn, sex ger oss dessutom en av de starkaste känslor orgasmen. Sex i sig är möjligtvis inte kärlek Men det är väldigt mycket i en relation som inte är kärlek

Men som sagt förtroende


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle inte acceptera om jag hade haft en partner som hade sex med andra. Jag tycker att sex är någonting man gör med någon man tycker om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror på vad man avtalat tycker jag. Och jag skulle nog inte tänkt i dessa banor förens jag var minst 40+.
Nu finns det ju en massa tid till att göra slut, vara med andra, hitta tillbaka till varandra, göra slut igen osv osv.
Sen måste ju inte ett berikande sexliv innebära att man haft sex med många partners, tycker jag.
Fast himla synd om man skulle ha en otillräcklig partner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker det är okej så länge man inte har några känslor. Men om partnern inte tycker att det är okej är det ju förståss att vara otrogen. SJälv skulle jag not tycka det är okej men jag har så dåligt självförtroende så jag skulle nog bli avindsjuk och sårad [n]


   
SvaraCitera

En nära vän till mig var otrogen mot sin pojkvän som jag också känner.

Inte okej någonstans måste jag säga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min tjejkompis har en pojkvän som jag känner men hon är med andra killar ibland och jag känner medlidande för hennes pojkvän.


   
SvaraCitera

i teorin låter det ju sunt men jag tror att jag kanske skulle reagera annorlunda i praktiken. Kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

poop:

Tankar om otrogenhet och sex

Tanke: Det heter otrohet.

Svar på tråden: Det är endast otrohet om man har lovat den andre parten monopol, annars inte.


   
SvaraCitera
mynona

poop:

Är sex med en annan person ett otroligt svek?

Ett svek är att bryta mot en överenskommelse. Om man har kommit överens om att skilja på kärlek och sex är det inte ett svek att ha sex med andra, eftersom man då följer överenskommelsen. Sex med andra rubrikeras bara som otrohet om det sker mot den andras vilja och vetskap.

poop:

Jag finner det inte så hemskt

I så fall är det inte ett svek.

poop:

jag då får veta det

Ja, det är en avgörande punkt. Inte handlingen utan att man respekterar förtroendet.

poop:

Sex är ju bara sex, sex är inga känslor om man inte gör det till sex med känslor. Så länge jag får ha min partners känslor för mig själv så är det lugnt. Eller?

Ja. Ni måste lägga upp reglerna för er egen relation själva. Har ni väl bestämt er för vilket avtal ni vill ha så är det ett svek att bryta mot det, hur det än lyder. Dock får du respektera hans önskan. Han kanske inte har samma sexualsyn och saknar det behov du bedömer att han borde ha.


   
SvaraCitera