Aviseringar
Rensa alla

Tankenöt?


Ämnesstartare

Hur många studievägledare kan rimligen i sin ungdom ha sagt till en studievägledare att de i framtiden ville bli just---> studievägledare????????

Eller

Hur många som jobbar på Arbetsförmedlingen har själva varit arbetslösa och gått dit, pratat med någon som jobbar där och sagt att de vill ha ett jobb på Arbetsförmedlingen????

Låt fantasin flöda![cute][love]


   
Citera
Ämnesstartare

Vem bryr sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liknande är jobb ingen faktiskt "vill" ha, det är jobb man nöjer sig med för att man inte kan få nåt bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svaret är ingen på de båda frågorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vissa vägar väljer man inte själv att gå, utan det är tillfälligheten som avgör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hobzii:

Vissa vägar väljer man inte själv att gå, utan det är tillfälligheten som avgör

no shit! sherlock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Liknande är jobb ingen faktiskt "vill" ha, det är jobb man nöjer sig med för att man inte kan få nåt bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle bra mycket hellre jobba på arbetsförmedlingen än ica, då behöver man ju knappast oroa sig för att bli arbetslös heller[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen här verkar ju fatta tråden riktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

no shit! sherlock

Det borde besvara din fråga... tard.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

Hur många studievägledare............

Hell_man:

Hur många som jobbar på Arbetsförmedlingen............

Hobzii:

Vissa vägar väljer man inte själv att gå

förstår inte kopplingen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

förstår inte kopplingen?

Alltså, många jobb är det ingen som önskar sig att vilja ha. Till exempel hyttstädare på färjor, jag är säker på att det är ingen som någonsin tänkt att "nä jävlar, jag skall göra karriär i hyttstäderi!" utan det är situationer och omständigheter som har gett dom jobbet. Ett jobb som många inte ens tänker tanken på att bli är lärare, det är ett sorts reservyrke för dem som inte vet vad dom vill bli.

NEMO:

Liknande är jobb ingen faktiskt "vill" ha, det är jobb man nöjer sig med för att man inte kan få nåt bättre.

Detta argument är också något man kan applicera till frågan. Min käre mor är studievägledare, och hon började jobba på sas, den skulle hon bli textillärare och nu är hon studievägledare. Alltså...

Vissa vägar väljer man inte själv att gå

Utan det är omständigheterna som styr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hobzii:

Alltså, många jobb är det ingen som önskar sig att vilja ha

jag förstår precis vad du menar och givetvis är det så i många fall, jag håller dock inte med dig om det där med lärare det minsta!

Det jag menade med tråden är att det givetvis är 0 personer som sagt till en studie... att de vill bli studevägledare, samma sak med dem som jobbar på arbetsförmedlingen.. Jag tycker dock att det är en rolig tanke, men jag förstår på ett ungefär hur du tänker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

men jag förstår på ett ungefär hur du tänker

Gott, 1 steg närmare visdom min herre! Och, jo det där med lärare stämmer, av de jag frågat var det 1/10 lärare som drömde om det när dom var yngre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera