Aviseringar
Rensa alla

Tappa bort sitt SL-kort.


Ämnesstartare

Vad händer om man har tappat bort sitt SL-kort? Jag fick ett vanligt ifrån skolan och sedan la jag till ca. 700 kr för att kunna åka på helger och sånt också, men mitt kort har tydligen försvunnit/blivit stulet.

Jag vet inte hur jag ska göra idag, eftersom jag börjar om cirka två timmar och jag har inget kort/biljett att åka på, jag har INGA pengar (varken kontanter eller på kortet), inga pengar på mobilen heller. Och jag har ingen att låna av heller, inte nu, innan skolan, iallafall.

Tacksam för svar!

Image


   
Citera
Ämnesetiketter

Tråkigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mooderkakan:

Tråkigt.

Ja. ):


   
SvaraCitera

Eller så ligger det där du minst anar det. Typ i skjortan du hade på dig igår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Eller så ligger det där du minst anar det. Typ i skjortan du hade på dig igår.

Vänt upp och ner på väskan, kollat igenom alla mina fickor.


   
SvaraCitera

inget:

Vänt upp och ner på väskan, kollat igenom alla mina fickor.

Du la ifrån dig det i badrummet när du skulle duscha för att du tömde fickorna innan du la byxorna i tvätten

Du la det i bh:n och det ramlade ut innan du skulle gå och lägga dig- sedan råkade du putta in det under sängen.

Du tänkte "jag lägger det här så att jag kommer ihåg det i morgon" och lägger det på din hylla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Du tänkte "jag lägger det här så att jag kommer ihåg det i morgon" och lägger det på din hylla.

Alltså, jag hade det när jag åkte till skolan på morronen, och precis innan jag skulle åka hem märkte jag att det var borta. När jag har använt kortet brukar jag alltid antingen slänga ner kortet i min väska i all stress eller lägga ner det i byxfickan.

Jag minns även att jag rotat igenom plånboken ett antal gånger vid olika tillfällen igår, och då kan det ju ha varit så att kortet åkte ut när jag tog upp plånboken.


   
SvaraCitera

Du får planka


   
SvaraCitera

Eller egentligen får du inte, men gör det medans


   
SvaraCitera
Tyrael

inget:

700 kr för att kunna åka på helger och sånt också,

Det är vad du kunnat använda.

Eller pengarna du festat bort.

Synd. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

planka som majoriteten av alla sthlmare gör. men hellre bli av med busskortet än mobilen, min mobil blev stulen igår![cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Du får planka

Känns lite läskigt, aldrig gjort det förut. Och åker jag fast har jag verkligen inte pengar till det, fattig student som jag är.

Sagitta:

Eller egentligen får du inte, men gör det meda

[bigsmile]

Tyrael:

Det är vad du kunnat använda.

Eller pengarna du festat bort.

Fattade inte så mycket av det där, men ok.

PhilipÄlskarMig:

planka som majoriteten av alla sthlmare gör. men hellre bli av med busskortet än mobilen, min mobil blev stulen igår![cry]

Jo, det har du ju iofs rätt i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte om det är så smart att planka, dom där dumma SL kontrallanterna finns överallt, alltid med en sån där attityd eftersom man är tonåring och ser ut som man plankar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slashy:

vet inte om det är så smart att planka, dom där dumma SL kontrallanterna finns överallt, alltid med en sån där attityd eftersom man är tonåring och ser ut som man plankar.

Mjo, och inte så roligt om jag åker fast och får betala.


   
SvaraCitera

har du skrivit namn på den kanske någon ger tillbaka det...Eh...I stockholm.


   
SvaraCitera