Aviseringar
Rensa alla

Tappa Oskulden?


Ämnesstartare

Generell fråga.

Hejsan!

Jag är 15 år, och funderar på detta med "Oskulden". Det är rätt så många som tappar Oskulden när de är 15- i min skola vilket jag tycker är lite åt hel*ete men men.... Jag undrar vad folk tycker om att "barn" har sex vid 13 år åldern. 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Tycker det där är något man ska bestämma själv. Är både du och den du vill ha sex med redo vid 13-års ålder och känner att de verkligen vill detta så sure, kör på! Men vill man vänta så ska man självklart göra det. Oskulden är inget man ska stressa över!! Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Tycker det där är något man ska bestämma själv. Är både du och den du vill ha sex med redo vid 13-års ålder och känner att de verkligen vill detta så sure, kör på! Men vill man vänta så ska man självklart göra det. Oskulden är inget man ska stressa över!! Glad

Absolut håller med. Men vet att folk gör det för "Status"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PlättarPalten: åt hel*ete men men....

varför tycker du det? 

PlättarPalten: Jag undrar vad folk tycker om att "barn" har sex vid 13 år åldern.

Jag inget emot att barn har sex med varandra, tvärt emot uppmuntrar jag dem till att utforska varandras kroppar hur de än vill så länge de ej gör varandra skada. Kritiserar hårt att "rumplekarna på dagis måste få ett slut" etc. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

rumplekarna 

Rumplekar?


   
SvaraCitera

Tycker att man ska förlora den när man är 100% säker på att man är redo och vill.
Vissa blir redo att förlora sin oskuld tidigare än andra och vissa blir av med sin oskuld på grund av grupptryck. Det är upp till en själv om man vill/känner för att bli av med sin oskuld helt änkelt.


   
SvaraCitera

S3ON:

varför tycker du det? 

Jag inget emot att barn har sex med varandra, tvärt emot uppmuntrar jag dem till att utforska varandras kroppar hur de än vill så länge de ej gör varandra skada. Kritiserar hårt att "rumplekarna på dagis måste få ett slut" etc. 

Sitter man inte i ring och sjunger fina sånger nå mer ? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:

Sitter man inte i ring och sjunger fina sånger nå mer ? 

Rumplekar har förekommit och således varit normalt på dagis och förskolor under många generationer, det är inget nytt. Möjligtvis mer uppmärksammat på senare år bara.


   
SvaraCitera

Bryr mig inte riktigt när andra förlorar den, det påverkar ju inte direkt mig ändå. 


   
SvaraCitera