Aviseringar
Rensa alla

Tappar/Byter päls.. nu?!


Ämnesstartare

Hej, har en kanin hane, belgisk jätte och fransk vädur. Innan sommaren kom släppte han massa päls eftersom han skulle byta till sommarpälsen. Men redan nu släpper han massa päls igen, han kan väl inte redan byta till vinterpäls? Jag menar, det är ju inte ens höst än.. Så min fråga är, släpper han päls för att det är för varmt, för att han tror att det är vinter snart, eller av någon annan anledning? [surprised]


   
Citera
Ämnesstartare

Det gör två av mina också, det är inget ovanligt. Ge D-vitamin och borsta igenom dem ordentligt så att det inte blir förstoppning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Det gör två av mina också, det är inget ovanligt. Ge D-vitamin och borsta igenom dem ordentligt så att det inte blir förstoppning.

Okej, tack för svaret 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En fundering till, kan man göra något av päls från kaniner? 🙂 En filt t.ex eller så? Jag tänker iallafall spara allt jag kammar loss ( förutom det som blåser iväg..) Bara nu på en halvtimme har jag fylllt en 3 liters påse 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle kunna göra en helkroppsstrumpa åt mig av allt hår jag borstar bort från min katt. Men slänger ut den genom fönstret ist och låter fåglarna ta det till sina bon.


   
SvaraCitera