Aviseringar
Rensa alla

Tappar EXTREMT mycket hår


Ämnesstartare

Hej jag är en tjej på 15år och mitt liv är helt normalt och jag går inte igenom några förändringar. Det enda problemet jag har är att jag tappar EXTREMT mycket hår. Förut när jag borstat håret har lite lite hår fastnat i borsten men när jag borstat håret nu så fastnar det lika mycket hår i borsten som det tidigare gjort på 100 gånger (förklarade det lite konstigt kanske). Alltså jag tappar EXTREMT mycket hår och vet inte varför. Om nån av er har varit med om samma skulle jag jättegärna vilja veta vad ni gjorde för att det skulle sluta lossna så mycket hår. Jag är liksom rädd för att typ bli flintskallig.


   
Citera
Ämnesetiketter

Den normala mängden hår att tappa är ca 100 hårstrån per dag, tänk på att ett länge hårstrå ser ut som mer hår än ett kort fast du tappar bara ett hår. Om du tappar onormalt mycket hår tycker jag först att du ska gå till doktorn och se om du har någon sjukdom som skapar detta. Om detta inte funkar ska du gå till en kinesiolog som kan kolla vilka ämnen du har brist på, det vill säga vitaminer och mineraler. Äter du normal mat 3 gånger om dagen ? att äta för lite kan också orsaka ökat håravfall. Stressar du mycket ? det är en stor del till håravfall, och om du ser att du tappar hår blir du ännu mer stressad och orolig vilket bara skapar ännu mer håravfall. Stressa inte, tänk på att det är en normal mängd hår så tillslut minskar håravfallet. Alla tappar hår då och då dock


   
SvaraCitera

Har samma problem men det är för att jag utsätter mig själv för stress 24/7 men gör som personen ovan säger


   
SvaraCitera

Hade också en period förut när jag tappade skitmycket hår. Tror att det beror på hormoner och sånt i kroppen, för det gick över efter ett tag. Som ovan sa, stressa inte och ät bra så går det nog bra. 


   
SvaraCitera
OyottA

Josssefin:
Hej jag är en tjej på 15år och mitt liv är helt normalt och jag går inte igenom några förändringar. Det enda problemet jag har är att jag tappar EXTREMT mycket hår. Förut när jag borstat håret har lite lite hår fastnat i borsten men när jag borstat håret nu så fastnar det lika mycket hår i borsten som det tidigare gjort på 100 gånger (förklarade det lite konstigt kanske). Alltså jag tappar EXTREMT mycket hår och vet inte varför. Om nån av er har varit med om samma skulle jag jättegärna vilja veta vad ni gjorde för att det skulle sluta lossna så mycket hår. Jag är liksom rädd för att typ bli flintskallig.

Vill inte skrämma dig men sådär var det för mig när jag hade cancer...


   
SvaraCitera