Aviseringar
Rensa alla

Tappar massor hår, Hjälp!!


Ämnesstartare

Jag tappar massor av hår och har gjort det ett tag. Varje gång jag drar igenom handen följer det med ett par hårstrån och det ligger hårstrån överallt, i maten, soffan, sängen, ja precis överallt. Mitt hår är även ganska torrt och ser väldigt frissigt ut. Det blir liksom inget  hängande svall. (Kan tillägga att jag har axellångt hår och vill få långt. Har också väldigt tunnt hår) Jag använder en tangle teaser som ska vara bra för håret, duschar 2 gånger i veckan och använder inte mycket värme. Jag har testat med mycket för att få detta att sluta. Jag har bla ätit Silicea vilket jag tyckte hjälpte lite med håravfallet men det blev ju inte helt bra, testat olika blandningar med olivolja, kokosolja och olika ingredienser. Men jag tappar fortfarande och det är fortfarande torrt och frissigt. Ni får väldigt gärna ge mig tips på hur jag både jag lyckas sluta tappa hår och få ett fint och hängande svall som inte är torrt och frissigt. Om någon vet hur man kan få tjockare hår hade det också hjälpt hihihi. Tack!


   
Citera
Ämnesetiketter

Hur ser det ut med dina föräldrar? Har din mamma tunt hår? Är du stressad? Mår du bra eller dåligt? Det finns mycket som kan spela in. Om du är orolig bör du givetvis ringa 1177 (vårdguiden), de kan nog hjälpa dig med dina frågor. Vi är inga läkare eller läkekunniga, vi har viss kunskap men ska man få proffessionellt svar är denna sida inte den rätta platsen.


   
SvaraCitera

Annie05: testat olika blandningar med olivolja, kokosolja och olika ingredienser

Det här låter inte rätt.

En sak att komma ihåg är att håravfall inte är farligt, men trots det är personer desperata på grund av fåfänga, vilket jag tror kan leda till irrationella beslut...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:
Hur ser det ut med dina föräldrar? Har din mamma tunt hår? Är du stressad? Mår du bra eller dåligt? Det finns mycket som kan spela in. Om du är orolig bör du givetvis ringa 1177 (vårdguiden), de kan nog hjälpa dig med dina frågor. Vi är inga läkare eller läkekunniga, vi har viss kunskap men ska man få proffessionellt svar är denna sida inte den rätta platsen.

Både mina föräldrar är tunnhåriga. Jag är varken stressade eller mår dåligt.


   
SvaraCitera

Näringsbrist? Stress? Mediciner? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min frisör sa tom att jag skulle ha olivolja och pressad vitlök i håret för att minska frissigheten.

123fendas:

Det här låter inte rätt.

En sak att komma ihåg är att håravfall inte är farligt, men trots det är personer desperata på grund av fåfänga, vilket jag tror kan leda till irrationella beslut...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung:
Näringsbrist? Stress? Mediciner? 

Är inte stressad eller tar mediciner. Näringsbrist vet jag inte om jag har. Hur märker jag det?


   
SvaraCitera

Annie05:

Är inte stressad eller tar mediciner. Näringsbrist vet jag inte om jag har. Hur märker jag det?

Olika beroende på vad det gäller men typ trötthet och sånt är vanligt 


   
SvaraCitera

Annie05:
Min frisör sa tom att jag skulle ha olivolja och pressad vitlök i håret för att minska frissigheten.

Frissighet och håravfall är olika saker...


   
SvaraCitera

Annie05:

Både mina föräldrar är tunnhåriga. Jag är varken stressade eller mår dåligt.

Då kan det vara ärftligt vilket tyvärr inte är så mycket du kan göra åt. Sen kan det vara så att du är stressad fast du inte är medveten om det, stress är en tyngande känsla och det gör en orolig osv och får en att må dåligt men om du inte känner så och mår så är ju det superbra. Som sagt, är ens föräldrar och släktingar tunnhåriga blir man det själv också, jag såg att du skrev att det var någon olja som hjälpte mot håravfallet, fortsätt med det. Sen är det som Inte Jung säger saker som kan påverka som mediciner och näringsbrist. Om du är väldigt smal och inte får i dig tillräckligt med näring eller vitaminer brukar kroppen visa att något är fel och då är håravfall en sak som visar på att något inte står rätt till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Frissighet och håravfall är olika saker...

Jag vet men håravfall er visste hon inget om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Då kan det vara ärftligt vilket tyvärr inte är så mycket du kan göra åt. Sen kan det vara så att du är stressad fast du inte är medveten om det, stress är en tyngande känsla och det gör en orolig osv och får en att må dåligt men om du inte känner så och mår så är ju det superbra. Som sagt, är ens föräldrar och släktingar tunnhåriga blir man det själv också, jag såg att du skrev att det var någon olja som hjälpte mot håravfallet, fortsätt med det. Sen är det som Inte Jung säger saker som kan påverka som mediciner och näringsbrist. Om du är väldigt smal och inte får i dig tillräckligt med näring eller vitaminer brukar kroppen visa att något är fel och då är håravfall en sak som visar på att något inte står rätt till.

Jag hade en ätstörning för ett tag sedan och gick ner i vikt men jag hade håravfall och frissigt hår innan också.


   
SvaraCitera

Annie05:

Jag hade en ätstörning för ett tag sedan och gick ner i vikt men jag hade håravfall och frissigt hår innan också.

Som sagt är det nog ärftligt och det är inte allt för mycket du kan göra åt ditt hår. Bra att du mår bra nu och äter normalt. Men som sagt, ring 1177 (vårdguiden) om du vill få bättre svar. 🙂


   
SvaraCitera

Snagga håret ba, de snyggt


   
SvaraCitera

Bananlåda:
Snagga håret ba, de snyggt

På en tjej? Nja alltså... tycker du det?


   
SvaraCitera