Aviseringar
Rensa alla

Tappat gnistan, hoppet.


Ämnesstartare

Ingenting är roligt längre. Det finns ingenting jag direkt längtar till. Skolan går skit och jag har sjabblat bort mig sedan 2:an. Jag går 3:an nu. Jag har ingen direkt motivation att stiga upp på morgonen och det händer ofta att jag skippar förmiddagslektionerna i skolan.

Vad gör jag på fritiden då? Kort sagt, inte mycket. Jag har ingen lust att plugga trots att jag verkligen måste. När jag kommer hem sätter jag mig vid datorn och sitter där i stort sett hela dagen. Jag har tidigare lirat WoW väldigt mycket men slutade för ett tag sedan och gick tillbaka till CS. Under tiden jag lirade WoW tänkte jag hela tiden att mitt beroende gick överstyr så tillslut gav jag upp. Nu är det CS som gäller istället och jag spelar säkert 5h i snitt om dagen, men ganska ofta mycket mer.

Självklart har jag kompisar men enda gången vi umgås är när det är fest. Jag är ingen enstöring men jag är ändå ensam på vardagarna. Det bör väl tillägas att jag bor ensam också. Ingen mor & far, inga syskon, inga djur. Varje dag kommer jag hem till en tom lägenhet och där sitter jag vecka ut och vecka in. Ni kanske förstår att det känns ganska meningslöst.

Jag har alltså ingen lust att göra någonting. Trots att jag lirar så pass mycket CS är det ingenting jag njuter av. Jag längtar inte till att komma hem och spela utan jag gör det i brist på annat. Vad jag skulle vilja göra är att vara med kompisar mer för då brukar jag ha kul. Är svaret på mina problem att försöka umgås med polarna oftare eller är det fler saker som ska räknas in...?

Vore skönt att höra era åsikter om hur jag ska få tillbaka gnistan igen. Jag har alltid varit en glad person och kanske fortfarande är så, i vilket fall på utsidan. Men på insidan är det ganska dystert.

Jag ber om ursäkt ifall tråden låter väldigt deprimerande. Det är inte så att det inte kommer att ordna sig för mig för det vet jag att det gör. Men det vore skönt om det kunde ordna sig lite tidigare.

Tack för att ni läste.


   
Citera
Ämnesstartare

Men skit i att spela en dag och föreslå att du och några vänner går ut. Tar en fika, lirar lite boll i nån park eller bara umgås? Svårare än så är det ICKE. Och det är SANT.


   
SvaraCitera

Börja träna! Och drick mer vatten!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad vill du ha hjälp med när du ändå säger att du inte har lust att göra någonting? För där har du ju svaret.

Vad vill du förändra, ha tillbaka gnistan?
Svaret är ganska fattigt, ganska stelt och svenskt.
Men det kanske funkar att skaffa rutiner, till att börja med.
Gå och lägg dig i tid så att du orkar gå upp till plugget, ät en ordentlig frukost. Se till att plugga det du behöver plugga osv. Laga ordentliga middagar (bjud över kompisar) osv.

Jag tror faktiskt svaret är att du ska börja umågs med polarna igen, kort sagt [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cerealkiller:

Jag ber om ursäkt ifall tråden låter väldigt deprimerande.

Det är okej [smile]


   
SvaraCitera

cerealkiller:

Vore skönt att höra era åsikter om hur jag ska få tillbaka gnistan igen.

Låter verkligen inge vidare =( önskar det fanns ett kickass svar som kunde ge dig livslusten tillbaka direkt, men riktigt så lätt är det inte. Men det är långt ifrån omöjligt =)

Många saker kan nog hänga ihop, till exempel så påverkas humöret jättemycket av mat- och framförallt sov-vanor. Speciellt när man hamnar i onda cirklar. Känner en kurator som har berättat om hur många gymnasiekillar som mått bättre bara av att se över sina vardagsrutiner. Har du någon vettig kurator på din skola du skulle kunna snacka med? Det behöver ju inte vara nåt allvarligt samtal, de är ju där för att finnas till hands.

SUKOF:

Men skit i att spela en dag och föreslå att du och några vänner går ut. Tar en fika, lirar lite boll i nån park eller bara umgås? Svårare än så är det ICKE. Och det är SANT.

Agreed.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera