Aviseringar
Rensa alla

Tappat rösten?!


Ämnesstartare

Hej!
Jag har varit väldigt förkyld de senaste dagarna, och igår började det kännas lite bättre, men senare på kvällen samma dag, så kände jag hur jag blev hesare och hesare. Till slut var min röst nästan helt borta.

När jag vaknade imorse så var det likadant, kunde knappt säga en mening utan att min hesa röst bröts i ett litet pipigt ljud, konstant.
Jag gick till skolan endå, kände att det var onödigt att strunta i den första riktiga skoldagen.
Min röst försämrades mer och mer under skoldagens gång, och i slutet så fick jag knappt fram ett enda ord.

För att "komma till saken", så undrar jag nu hur jag ska göra med detta. Finns det något bra sätt att lindra detta, eller borde jag bara hålla käften i några dagar?! [censur]
Undrar också om det är värt att gå till skolan när man knappt ens kan säga ett enda ord?

mvh
suddgummi [confused]


   
Citera
Ämnesetiketter

Du kommer få tillbaka rösten inom ett par (/några) dagar. Ta det lugnt bara.


   
SvaraCitera

Hahaha, åh.. Jag läste "tappat brösten" [blush]


   
SvaraCitera

det går över, undvik sprit, rökning och att skrika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Du kommer få tillbaka rösten inom ett par (/några) dagar. Ta det lugnt bara.

Tack, och jo, det ska jag försöka. Funderar fortfarande på om det är värt att gå till skolan, eller om det bara försämras då eftersom jag behööver (vill) prata! [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PurpleMusicRain:

Hahaha, åh.. Jag läste "tappat brösten"

Hahaha, ojdå [wink][blush]

Isotop:

det går över, undvik sprit, rökning och att skrika.

Haha okej, tack [cool]


   
SvaraCitera

Jag var så förra veckan, fick dunkande huvudvärk med men jag klarade mig fint, drick varma saker, och såndär flytande alvedon och klä dig varmt när du går ut asså.


   
SvaraCitera

försök att prata så lite som möjligt (haha), har du hosta så köp hostmedicin, sov, drick mycket vatten


   
SvaraCitera