Aviseringar
Rensa alla

Tappat sexlusten :/


Ämnesstartare

Hej!
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i ca 2 ½ år.
I början var allt toppen. Vi hade sex onormalt mycket, ibland många gånger om dagen.[blush] Efter ett halvår när förälskelsen lagt sig, blev det lagom mycket. Några gånger i veckan. När vi har tillsammans i ca 1 ½-2 år började det minska och gå i perioder. Sexlusten gick upp och ner och så fortsatte det till för några veckor sen.

Nu är det helt dött. Vi har inte haft sex på två-tre veckor. Vi har försökt ändå, men det går aldrig bra när man fejkar fram det.
Han har fortfarande lust, men inte så mycket eftersom jag inte har någon typ. Det är så jobbigt för jag VILL verkligen, för jag vet hur mysigt det är. Och jag känner mig attraherad av min kille och älskar honom, men lusten kommer helt enkelt inte. Det har hänt att jag känt mig lite kåt och sen upptäckt att jag är helt torr, blir aldrig våt nuförtiden.
Det känns som att min hjärna inte kopplar fram lusten liksom, jag vill men det händer inget. Vet inte om det blivit en ond cirkel, har märkt att om man har sex en gång så vill man igen och igen. Men hur startar man igång sexlivet om man inte har någon lust alls? Det går ju inte om det är torrt liksom...

Det funkar inte att vara ifrån varandra heller, visst det kanske pirrar lite när man ses igen, men efter några timmar är allt back to normal och vardag.
Vi har försökt med såndär kräm som ska öka lust och känsla, men det kändes inget. Vågar och vill nog inte prova piller för lusten, det känns fel att man ska behöva ta piller när man är så ung. Det är nu man ska vara som kåtast (17-18) ju!
Jag äter cerazette mini-piller, men jag började äta dom nån månad efter jag och min kille blev tillsammans och då ändrades inget med lusten så kan inte vara det väl?

Jag tycker att sex och närhet är en viktig del i förhållandet. Och jag vill verkligen inte göra slut!

Hoppas några iaf har orkat läsa min bok [wink] och kanske kan hjälpa mig/ge tips?
Tacksam för svar!


   
Citera

CH91:

Det har hänt att jag känt mig lite kåt och sen upptäckt att jag är helt torr

Glidmedel är underskattat. Väldigt underskattat.

Ett tips är att försöka hitta något nytt. Samma sak fungerar helt enkelt inte för alla. Hitta nya idéer för hur ni vill att ert sexliv ska utveckla sig.
Prata om vad som gör er attraherade, vilka fantasier ni har osv.

Lev inte med lögnen "det ska bara hända automatiskt, dåligt sexliv händer bara för andra". Dåligt sexliv beror allt för ofta på dålig kommunikation. Om ni inte aktivt pratar om vad ni vill så har ni ingen aning om vad ni vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CH91:

om det blivit en ond cirkel, har märkt att om man har sex en gång så vill man igen och igen. Men hur startar man igång sexlivet om man inte har någon lust alls? Det går ju inte om det är torrt liksom...

Som klitoris säger, kör med glidmedel.

+Att det kanske hjälper om han faktiskt bara tar för sig av dig, lite rape-fantasy -stil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för era tips! Vi har glidmedel, men jag tycker det gör rätt ont om man inte är upphetsad och tar glidmedel. Kroppen har ju inte gjort sig beredd på sex och knappt ett finger går in...

Vi försöker kommunicera, men vi vet liksom inte riktigt vad vi vill. Några tips?
Svårt när man bor hemma, men det löser sig ändå inte när vi väl är själva. Då känns det typ som en skyldighet att ha sex. Typ "nu är vi ensamma hemma, vi borde ju passa på!" Vi har funderat starkt på att flytta ihop till nästa vår, men nu när sexlivet dör, dör en del av förhållandet och det känns inte lika självklart längre (även om många av våra småbråk inte skulle existera om vi bodde själva).

Jo jag gillar faktiskt när han tar för sig och hånglar upp mig lit sådär [wink], men problemet är att han gör liksom inte det. Och har sagt att jag gillar det, men han verkar inte riktigt vilja. Han är nog rädd att misslyckas och att vi sen slutar med att ligga där i sängen och fråga vad det är för fel..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CH91:

Efter ett halvår när förälskelsen lagt sig, blev det lagom mycket. Några gånger i veckan.

Say what?
Jag och min he-bitch har varit tillsammans i ett år, och pippar fortfarande som kaniner.
(Ville bara skryta lite, kan inte hjälpa dig med något)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vissa har det bra...


   
SvaraCitera

Prova något nytt, testa lite olika. Gör mycket utanpå kläderna och/eller i situationer där ni inte kan göra mer(t.ex. med tidspress så ni inte hinner ta av kläder och ha sex), jucka, smek, nafsa mm. bara för att känna lite lust. Den kan komma starkare när man vet att man inte kan ha sex just då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hulda:

Prova något nytt, testa lite olika. Gör mycket utanpå kläderna och/eller i situationer där ni inte kan göra mer(t.ex. med tidspress så ni inte hinner ta av kläder och ha sex), jucka, smek, nafsa mm. bara för att känna lite lust. Den kan komma starkare när man vet att man inte kan ha sex just då.

Jo det är sant, innan lusten försvann helt kunde den komma vid de mest olämpliga stunderna..men man kan ju inte bara skita i det viktiga man ska till för att ha sex?[crazy] Och tråkigt när man väl lutat fram lusten att skita i det. Låter jobbigt dedär! 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snälla har inga fler några svar? Vill ha mångas åsikter å tips!
Det behövs, tack![smile]


   
SvaraCitera

CH91:

Hoppas några iaf har orkat läsa min bok och kanske kan hjälpa mig/ge tips?
Tacksam för svar!

Hitta på något kul, testa nya saker tex matsex([smile]). Knulla på ovanliga ställen brukar vara upphetsande.

Knulla utomhus är underbart tex!

Om det går bra för båda så kanske ni borde pröva trekant. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visa att ni fortfarande är intresserade av varandra, skicka lite busiga/kåta/we sms till varandra när ni inte är tillsammans. Skriv vad ni vill göra osv. Kan kanske ge en liten kick.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för tipsen, de uppskattas[bigsmile] (bara att skriva, ni som har fler)


   
SvaraCitera

CH91:

bara att skriva, ni som har fler

Prova BDSM?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Prova BDSM?

Nja, har provat lite smått, men är inte riktigt vår grej 😛


   
SvaraCitera

Hmm, rollspel?


   
SvaraCitera