Aviseringar
Rensa alla

Tar du antidepressiva?


Ämnesstartare

Hej!

Tar du antidepressiva? Isf hur länge har du tagit det?  Har läkaren tagit blodprover innan insättningen? Läst FASS om vilka biverkningar?


   
Citera

Nej.

När min moder sade att vi skulle åka och besöka någon läkare för att utreda om antidepressiva skulle vara något för mig, vägrade jag. Min moder blev väldigt irriterande, men jag stod ut och fick stanna hemma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:
Nej.

När min moder sade att vi skulle åka och besöka någon läkare för att utreda om antidepressiva skulle vara något för mig, vägrade jag. Min moder blev väldigt irriterande, men jag stod ut och fick stanna hemma.

Väl gjort!
Får jag fråga varför din mor ville ta dig till läkare? Och varför vägrade du?


   
SvaraCitera

havetsfisk:

Väl gjort!
Får jag fråga varför din mor ville ta dig till läkare? Och varför vägrade du?

Jag har gått till psykolog på grund av ångestproblem. Jag har väl också medgett att jag inte är nöjd med livet. Jag besökte också ännu en psykolog en gång mer nyligen för att jag skickades dit. Då handlade det mindre om mina ångestproblem (eftersom jag inte ville prata om det); istället var det mer generellt om att jag inte är nöjd med livet.

Och så har väl min moder också observerat att jag inte är nöjd med livet, och min moder tror därför att antidepressiva kanske skulle göra det bättre.

Jag vägrade för att jag tror inte att jag behöver antidepressiva, eller att de skulle göra mitt liv bättre. Jag kanske bara är missförstådd.
Dock skulle jag inte behöva använda antidepressiva bara för att jag medföljde till, Barn- och ungdomspsykiatri, var det väl? Anledningen till att jag inte ens ville besöka var av två anledningar: en som har med mitt ångestproblem att göra, men även också för att jag tyckte att det var slöseri med tid. Jag ville hellre vara hemma och se på Breaking Bad.


   
SvaraCitera

Nej, tål inte sådana, har blivit akuten efter någon månad med dem jag testat


   
SvaraCitera

havetsfisk: Läst FASS om vilka biverkningar?

Man kan drabbas av sexuell dysfunktion! 


   
SvaraCitera

Fattar nt vrf du e emot antidepressiva? Finns ingen andledning o må dåligt o om d kan få en o må bättre är det klart man ska ta antidepp elr gå o snacka hos psykolog/kurator... Bara för att d e naturligt o må dåligt betyder inte det att man inte ska få hjälp.


   
SvaraCitera

SthlmsBruden;)):
Fattar nt vrf du e emot antidepressiva? Finns ingen andledning o må dåligt o om d kan få en o må bättre är det klart man ska ta antidepp elr gå o snacka hos psykolog/kurator... Bara för att d e naturligt o må dåligt betyder inte det att man inte ska få hjälp.

Vem här är emot antidepressiva? Vem pratar du om?


   
SvaraCitera

123fendas:

Vem här är emot antidepressiva? Vem pratar du om?

Ts eftersom att hen skrev ”väl gjort” när den fick höra att du hade valt bort det.


   
SvaraCitera

SthlmsBruden;)):

Ts eftersom att hen skrev ”väl gjort” när den fick höra att du hade valt bort det.

Jag tänkte att havetsfisk kanske bara menade lite på skämt att det var väl gjort eftersom jag fick det som jag ville ha det -- stanna hemma. Eller inte. Du kanske har rätt. Förmodligen.

Men jag tror verkligen inte att antidepressiva skulle hjälpa mig, men du har en poäng; havetsfisk kunde inte veta det.


   
SvaraCitera
evene

Har blivit erbjuden antidepressiva men jag vägrade att ta dom.


   
SvaraCitera